مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: از سال ۹۷ تا به امروز، کانونی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه مشاهده نشده است.
کد خبر: ۷۹۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 24 November 2019
 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ، به نقل از اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه، امید حاج‌محمدی با بیان اینکه استان کرمانشاه در زمینه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تا سال ۹۵، ۱۹ کانون بیماری در واحد‌های روستایی داشته، افزود: در سال ۹۶ به میزان هفت واحد روستایی با این بیماری درگیر شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه از سال ۹۷ تا به امروز، کانونی از این بیماری در استان مشاهده نشده و چندین گزارش از تلفات طیور به دست رسید که همکاران پس از بررسی متوجه شدند که این بیماری آنفلوانزا نبوده و بیماری نیوکاسل بوده است.

وی اضافه کرد: از سال ۸۴ تا به امروز هیچ واحد صنعتی با این بیماری درگیر نشده است، پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان از کنترل خارج است چراکه پرندگان مهاجری که از کشور‌هایی همچون روسیه می‌آیند همانند اردک و غاز می‌توانند ناقل ویروس باشند و خود تلف نشوند و در چنین شرایطی کنترل کامل آن توسط دامپزشکی مقدور نیست.

 

 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار