دانستنی‌های پزشکی؛
در این بسته دانستنی درباره بهترین شیر بعد از شیر مادر خواهیم گفت.
کد خبر: ۷۹۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 23 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

غذاهایی که بهتر است در سنین بالا کمتر مصرف شوند

با افزایش سن، خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کند و تنها داشتن رژیم غذایی مناسب می‌تواند شما را از خطر ابتلا به انواع سرطان، دیابت‌ و بیماری‌های قلبی دور کند. به طور کلی برخی مواع غذایی هستند که توصیه می‌شود پس از  ۳۰ سالگی آن‌ها را مصرف نکنید.

راهکار خانگی برای تشخیص کبد چرب/ علائم و نشانه‌های کم خونی که باید بشناسید/ صرفه‌های کودکانتان را با این ماده غذایی درمان کنید

ماست‌های ساده برای بدن بسیار مناسب است و سلامت گوارش را تضمین می‌کند اما متاسفانه ماست‌های طعم‌دار دارای میزان زیادی قند هستند و شما را با مشکلات ابتلا به دیابت مواجه می‌کند. اگرچه مصرف سویا بسیار مفید است و می‌تواند جایگزینی برای گوشت باشد اما مصرف زیاد آن موجب التهاب در بدن شما می‌شود و به طور بالقوه در عملکرد تیروئید اختلال ایجاد می‌کند. آرد سفید قند خون شما را افزایش می‌دهد و هیچ یک از ویتامین‌ها و مواد موجود در گندم را به طور کامل ندارد. با افزایش سن سیستم گوارش نیاز بیشتری به فیبر دارد اما نان سفید دارای فیبر کمتری نسبت به گندم است.

خواص شیر بُز

شیر بز بیشترین شباهت را به شیر مادر دارد. خواص شیر بز شامل کاهش درد‌های آرتروز، روماتیسم و کمک به تغذیه و بازسازی سیستم عصبی بدن است. درمانگران طب سنتی در رابطه با خواص شیر بز بر این باورند اگر شیر تازه بز با انجیر سیاه تازه  مصرف شود، می تواند تاثیر زیادی در کاهش درد‌های آرتروز، روماتیسم و بیماری‌های مفصلی داشته باشد.

 چنانچه افراد به شیرخشک بز یا انجیر سیاه خشک دسترسی داشته باشند، نیز می توانند با اضافه کردن آب به شیر یا خیس کردن انجیر درون آب از خواص درمانی این غذای دارویی بهره ببرند. به طور کلی شیر بز جایگزین بسیار خوبی برای شیر گاو است، به خصوص اگر خام و ارگانیک باشد. شیر بز ۲ درصد از ذخیره شیر جهانی را تامین می‌کند و اکثر افرادی که شیر بز مصرف می‌کنند، کمتر دچار ناراحتی‌های گوارشی و آلرژی می‌گردند.

 تاثیر ذرت در درمان پوکی استخوان/ این بیماری خطرناک در کمین کودکان شماست/ خواص شگفت انگیز شیر شتر/  چرا بعد از ورزش سردرد می‌گیریم؟

پاشویه هنگام تب خطرناک است؟

پاشویه کردن کودک به دلیل کاهش دمای محیطی منجر به لرز در کودک می شود، بنابراین بهتر است والدین از روش های مناسب تری برای کاهش تب کودک استفاده کنند. در این مواقع می توان با خوراندن شربت یا قطره استامینوفن به کودک، درجه حرارات بالای کودک را کاهش داد، اما در صورتی که کودک حاضر به همکاری نباشد، می توان از شیاف برای پایین آوردن موقت تب استفاده کرد.

خطر بزرگ شدن غیرعادی قلب در کودکان/خواص آب سیب زمینی/در مصرف کلسیم زیاده روی نکنید/کودک مبتلا به تب را پاشویه نکنید

چه عاملی موجب سردی بیش از حد بدن خواهد شد؟

گردش خون نامناسب می تواند به معنی تنگی قطر رگ ها باشد. این مسئله با علائم متعددی مانند احساس سرمای مداوم خود را نشان می دهد. این مشکل در افرادی که دچار آرتریت اعضای تحتانی بدن هستند و زمانی که عروق پا گرفته شده باشد دیده می شود. البته  سیگاری ها جزو نخستین افرادی هستند که با مشکل جریان خون نامناسب روبه رو می شوند.

اگر این احساس سرما بیشتر در انگشتان دست و پاها باشد به طوری که احساس یخ زدگی در بدن داشته باشید ممکن است به سندرم رینود مبتلا باشید که اختلالی در گردش خون است. برای مقابله و بهبود جریان خون می توانید به مواد غذایی متعددی مانند پرتقال، شکلات سیاه، فلفل کاین، آجیل ها، ریشه زنجبیل، سیر، لیموترش، آووکادو و غیره اعتماد کنید.

به این دلایل هرگز گردن مرغ را نخورید!

پوست مرغ آلودگی‌های محیطی خیلی زیادی را می‌تواند منتقل کند. چربی‌های اشباع شده‌ای که گردن مرغ دارد، می‌تواند میزان کلسترول را بالا ببرد و به کبد آسیب برساند، اگر زندگی سالم می‌خواهید بهتر است از خوردن چربی حیوانی تا حد امکان پرهیز کنید، حتی پوست ماهی هم می‌تواند بسیاری از آلودگی‌ها و بیماری‌ها را منتقل کند. 

 دودی که باعث سرطان می‌شود/به این دلایل هرگز گردن مرغ را نخورید/آیا کاهش وزن با غذا‌های چرب امکان پذیر است؟/ دودی که باعث سرطان می‌شود

خواص چای سبز

چای سبز سرشار از مواد مغذی و ترکیبات گیاهی است که می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. آنتی اکسیدان‌های بالقوه‌ چای سبز، کاتچین‌ها هستند که می‌توانند سد دفاعی در برابر سرطان باشد. افرادی که چای سبز می‌نوشند به میزان قابل توجهی، کمتر در معرض ابتلا به انواع سرطان هستند.  چای سبز می‌تواند از شما در برابر سرطان‌های پروستات و سینه محافظت کند.

میوه‌ای که سرطان را از بیخ گوش شما رد می‌کند/فعالیت مغزتان را اینگونه بالا ببرید/با این نور از استرس نجات پیدا می‌کنید/بیماری که خانم‌ها از آقایان بیشتر به آن مبتلا می‌شوند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار