مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: کشت چغندر قند پاییزه به عنوان یک کشت جایگزین و کم آب بر در ۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می‌شود این میزان به ۱۰۰ هکتار افزایش یابد.
کد خبر: ۷۹۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳ 20 November 2019

تابناک فارس بهع نقل از ایرنا:حمیدرضا رشیدی، افزود: با هدف اجرای سیاست‌های استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب در شهرستان کازرون، تا کنون اقداماتی صورت گرفته که از جمله آنها کشت چغندر قند پاییزه به عنوان کشت جایگزین با محصولات کم آب بر است.

به گفته وی، با کشت چغندر قند پاییزه نسبت به کشت بهاره این محصول، ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

او بیان کرد: خرید تضمینی این محصول از کشاورزان چغندر کار توسط کارخانه قند اقلید فارس از جمله مزایای اقتصادی این محصول برای بهره‌برداران شهرستان کازرون در مقایسه با سایر محصولات صیفی است.

کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون هم اظهار داشت: به منظور تشویق کشاورزان چغندر کار این شهرستان، افزون بر خرید تضمینی این محصول توسط کارخانه قند کمک‌های دیگری از جمله بذر، کود و دیگر نهاده‌های کشاورزی به صورت امانی در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

لادن دهقان افزود: همچنین دولت هم کمک‌هایی به صورت نقدی به کشاوورزان پرداخت می‌کند که سال ۹۷ این رقم ۱۰ میلیون ریال بود و امسال با رایزنی‌هایی که صورت گرفته این مبلغ قرار است افزایش یابد.

چند نفر از کشاورزان شهرستان کازرون که برای نخستین بار اقدام به کشت چغندر قند کرده‌‍اند، ضمن ابراز رضایت از کاشت این محصول بیان کردند: صرفه جویی در مصرف آب، خرید تضمینی و کمک دولت به کشاورزان از عمده دلایلی است که ما را به انجام این کار ترغیب کرد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار