مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به افزایش ۱۴درصدی پذیرش کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها در گرمخانه‌های پایتخت طی روزهای اخیر گفت:هیچ یک از این افراد به دلیل سرما آسیب ندیده و دچار مشکل نشده‌اند.
کد خبر: ۷۹۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ 20 November 2019

به گزارش تابناک تهران، سیدمالک حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آماده‌باش گرمخانه‌های پایتخت طی برودت هوا طی روزهای اخیر اظهارداشت: حدود یک ماه گذشته، در نخستین موج سرما، تعداد مراجعه‌کنندگان به گرمخانه‌ها حدود ۴۰ درصد افزایش داشت.

وی گفت: با توجه به اعتماد ایجاد شده، افرادی که معمولا آسیب‌پذیر هستند و در سطح شهر و مکان‌های سکونتگاهی حضور داشته و سرپناهی نداشتند، داوطلبانه به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند.

حسینی با اشاره به فعالیت ۱۸ گرمخانه در پایتخت افزود: در این مراکز، ۲هزار و ۸۰۰تخت و به طور کف خواب تا ۴هزار و ۲۰۰ امکان پذیرش داریم، همچنین گرمخانه‌ها ۲۴ ساعته فعال هستند و سه وعده غذایی را در اختیار افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب قرار می‌دهد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه طی روزهای اخیر ۲۳ درصد تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ برای کمک به افراد آسیب‌دیده و اسکان آنان در گرمخانه‌ها افزایش پیدا کرده است، اظهارداشت: با توجه به وضعیت ترافیکی روزهای اخیر، همکاران ما در محل حضور پیدا کرده و افراد آسیب‌دیده را به گرمخانه‌ها منتقل کرده‌اند.

وی گفت: چالش ما در حال حاضر مناطق بی‌دفاع شهری و حاشیه‌ای مانند رود دره فرحزاد، خلازیر و شوش است که از دو هفته گذشته با محوریت سازمان‌های مردم نهاد، گروه اقدام ویژه تشکیل شده که این گروه، فعالیت‌های عملیاتی میدانی برای کمک به کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها در پاتوق‌ها و مراکز آسیب را انجام می‌دهد و شهرداری هم از این گروه پشتیبانی می‌کند.

حسینی افزود: این گروه با حضور در مناطق آسیب‌زا، غذای گرم، پتو و لباس گرم بین افراد آسیب‌دیده توزیع می‌کند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: گاهی اوقات برخی از افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب، شرایط یا تمایل برای حضور در گرمخانه‌ها را ندارند که از یکشنبه شب پنج دستگاه اتوبوس با عنوان گرمخانه سیار در مناطقی همچون میدان تجریش، منطقه ۲ در کنار رود دره فرحزاد، شوش و خلازیر برای اسکان موقت این افراد مستقر شدند که آنان تا بهترشدن وضعیت جوی در این اتوبوس‌ها اسکان پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به آماده‌باش گشت‌های فوریت‌های اجتماعی افزود: این گشت‌ها، ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و در حال حاضر ۴۰ واحد گشت فعالیت می‌کنند، همچنین از ظرفیت گشت‌های سازمان‌های غیردولتی استفاده کردیم و حدود پنج واحد گشت این نهاد هم اضافه شده است.

حسینی اظهارداشت: در تعامل با بهزیستی، در مکان‌های که گرمخانه‌های شهرداری وجود ندارند، شلترهای بهزیستی این مکان‌ها را پوشش می‌دهند و از افراد آسیب‌دیده حمایت می‌کنند. 

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت مراکز ویژه برای کمک به بانوان آسیب‌دیده گفت: گرمخانه‌هایی در مناطق ۲۲ و ۱۲ و یک سامانسرا در منطقه چهار برای نگهداری از متکدیان حرفه‌ای، بیماران خاص و زنانی که دچار اختلال حواس هستند، فعالیت می‌کند.

وی افزود: در پهنه شرقی تهران هم یک مرکز ویژه برای زنان در نظر گرفته شده است که طی چند روز آینده نهایی می‌شود و همچنین طی مذکراتی قرار است گرمخانه‌ای ویژه بانوان در منطقه ۲ مشرف به دره فرحزاد راه‌اندازی شود.

حسینی بیان کرد: گرمخانه ویژه آقایان در منطقه ۱۸ هم به زودی فعال می‌شود و تعداد گرمخانه‌ها به ۲۰ مرکز خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار