مدیردرمان تامین اجتماعی استان همدان از کسب رتبه اول اورژانس بیمارستان غرضی ملایر در سطح‌بندی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این بیمارستان بین بیمارستان‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ تختخوابی رتبه اول را کسب کرده است.
کد خبر: ۷۹۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲ 19 November 2019

مدیردرمان تامین اجتماعی استان همدان از کسب رتبه اول اورژانس بیمارستان غرضی ملایر در سطح‌بندی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این بیمارستان بین بیمارستان‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ تختخواب رتبه اول را کسب کرده است.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا صفری در جمع خبرنگاران، افزود: سازمان تامین اجتماعی هرسال بخش‌های مختلف بیمارستان‌های زیرپوشش خود را دسته‌بندی می‌کند و امتیاز‌هایی را برای آن‌ها قائل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار ارائه شده هر سال بخش‌های مختلف بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان جایگاهی را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: در حوزه اورژانس بر اساس تعداد تخت بیمارستانی این دسته‌بندی‌ها انجام می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه بیمارستان آتیه همدان رتبه دوم را به دست آورده است و بقیه نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند، خاطرنشان کرد: همدان خوشبختانه طبق رنکینگ انجام شده رتبه اول و دوم کشوری را به دست آورده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان با بیان اینکه موضوع رنکینگ در سازمان تامین اجتماعی نمود بسیاری دارد و سال‌های ۹۵ تا ۹۶ دفتر پرستاری بیمارستان آتیه همدان نیز رتبه اول را داشت و سال گذشته بیمارستان غرضی ملایر رتبه چهارم را به دست آورد افزود: نگهداشت رتبه بسیار سخت است چراکه رقابت بسیار سنگینی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در اکثر نقاط استان طبق سطح‌بندی صورت گرفته درمانگاه‌هایی راه‌اندازی شده است بیان کرد: در حال حاضر شهرستان بهار دارای درمانگاه نیست، اما طبق قول سازمان آن نیز در ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

صفری با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه سرپایی مشکلاتی در بیمارستان آتیه وجود دارد که با دسترسی مردم شهرستان بهار به خدمات این مسائل تا حدودی حل خواهد شد تاکید کرد: طبق سطح بندی صورت گرفته تنها منطقه بهار به خدمات دسترسی آسان ندارد که با راه‌اندازی آن نیز دیگر هیچ نقطه‌ای از استان بدون امکانات تامین اجتماعی باقی نخواهد ماند.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: مدتی سازمان به دنبال این بود اگر تعداد بیمه‌شدگانش بیشتر است و بیمارستانی زیرپوشش خود در برخی مناطقی ندارد از طریق بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مشکل را حل کند و با پرداخت هزینه از سوی خود آن بیمه شده نیز خدمات رایگان دریافت کند.

وی تصریح کرد: سازمان به دنبال این است که همه بیمه‌شدگان از خدمات رایگان برخوردار باشند و نه اینکه به دنبال دریافت پول باشد.

صفری با اشاره با اینکه عده‌ای از بیمه شدگان درمانگاه‌های تامین اجتماعی را نمی‌شناسند و به این مراکز مراجعاتی ندارند افزود: به دنبال این هستیم همه دسترسی به خدمات داشته باشند و از ظرفیت‌های موجود آگاه باشند.

وی از رفع مشکل کمبود پزشک عمومی در مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خبر داد و گفت: قبلا در این حوزه مشکلات زیادی داشتیم، اما امروز خوشبختانه مسائل رفع شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تا سال ۹۳ با کمبود داروساز مواجه بودیم و بیمارستان‌ها تنها یک داروساز داشتند و برخی از درمانگاه‌ها فاقد این امکانات بودند گفت: قبلا در حوزه دارو به دلیل نبود مسئول فنی که دارو به مردم بدهد و نظارت داشته باشد، مشکل جدی بود.

وی با تاکید به اینکه در حال حاضر خوشبختانه تمام واحد‌ها دارای داروساز هستند و حتی در بیمارستان‌ها سه یا چهار نفر فعال است گفت: قبلا یک دندانپزشک در مدیریت درمان تامین اجتماعی فعال بود، اما امروز تعداد به ۱۱ نفر رسیده است.

صفری با بیان اینکه البته خدمات تخصصی دندانپزشکی در مراکز تامین اجتماعی ارائه نمی‌شود خاطرنشان کرد: آموزش، جرمگیری، کشیدن، ترمیم درجه یک و جراحی لثه از جمله خدمات ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه قبلا نارضایتی‌ها در حوزه دندانپزشکی بالا بود که با افزایش تعداد پزشکان کمتر شده است بیان کرد: البته برخی انتظار خدماتی را دارند که جزو تعهدات نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان، با بیان اینکه در برخی رشته‌ها به دنبال ورود متخصصانی هستیم تصریح کرد: کمبود پزشک رادیولوژیست از دغدغه‌های موجود است و این مشکل تنها به استان مربوط نمی‌شود و کشور را در بر می‌گیرد.

صفری با تاکید به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل همچنان وجود دارد گفت: سازمان تامین اجتماعی به دنبال جذب رادیولوژیست‌های فعال از راه دور است تا این کمبود‌ها را جبران کند.

وی با بیان اینکه سازمان به دنبال این است از طریق سیستم پکس خدمات" ام آر آی" و" سی تی اسکن" را به راحتی ارائه دهد افزود: پزشکان از طریق سیستم بتوانند در سراسر نقاط جهان اطلاعات را گرفته و ریپورت کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره با اینکه تمام مراکز به سیستم پکس مجهز شده اند بیان کرد: باید مراحل قانونی طی شود تا پزشکانی که حاضر به همکاری هستند از طریق غیرحضوری خدماتی را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه سازمان به دنبال حل مسائل قانونی در این حوزه است گفت: در بسیاری از اوقات برای ارائه خدمات "ام آر آی" و "سی تی اسکن" نیاز به حضور مستقیم رادیولوژیست نیست.

صفری با بیان اینکه در برخی رشته‌ها نظیر جراحی عمومی و طب اورژانس آمادگی جذب پزشک را داریم، اما پزشک این رشته نیست افزود: پزشکی را می‌توان جذب کرد که تعهدی به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه پزشکان طرحی نمی‌توانند در مجموعه تامین اجتماعی فعالیت داشته باشند و باید زیر نظر دانشگاه ابن سینا باشند مگر اینکه پزشک آزاد شناخته شوند تاکید کرد: اخیرا استاندار در جلسه‌ای تاکید داشت که دانشگاه علوم پزشکی به مجموعه تامین اجتماعی کمک کند و رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز قول مساعدت داده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان ادامه داد: اوایل آذرماه پزشکان طرحی وارد مجموعه علوم پزشکی می‌شوند و با پیگیری‌های صورت گرفته به دنبال این هستیم در صورت امکان نیرو‌های طرحی نیز در اختیار ما قرار گیرد تا مشکلات در این حوزه رفع شود.

وی افزود: ۳۰۰ تخت تامین اجتماعی در همدان فعال است که در سرجمع تخت‌های استان حساب می‌شود و هرچه قدر دانشگاه علوم پزشکی در تامین پزشک ما را کمک کند با امکانات قابل توجهی که داریم، از سربار بیماران در این مجموعه کم خواهد شد و بیمه‌شدگان ما نیز در مراکز متعلق به خود درمان می‌شوند و در نتیجه رضایتمندی از خدمات استان بالا خواهد رفت.

صفری با اشاره با اینکه گاهی نارضایتی در بخش خدمات سرپایی وجود دارد تصریح کرد: در بخش بستری رضایتمندی بیش از ۹۶ درصد است، اما در بخش سرپایی به ۸۳ می‌رسد، چون عرضه و تقاضا یکی نیست.

وی با بیان اینکه مراجعات بیمار بیش از حد انتظار است و به همین دلیل خدمات ارائه شده پاسخگو نیست و این موضوع باعث نارضایتی‌هایی می‌شود گفت: با ظرفیت موجود برخی نمی‌توانند خدمات دریافت کنند و این باعث نارضایتی می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان با تاکید به اینکه البته برخی مراجعات غیرضرور دارند و باید این مشکل از طریق فرهنگ سازی حل شود گفت: بسیاری از افراد راه حل مشکل را افزایش تعداد پزشک می‌دانند درحالی که باید فضای فیزیکی و تعداد داروخانه، آزمایشگاه و... افزایش یابد و این فعلا امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه بخش سرپایی پاشنه آشیل سازمان تامین اجتماعی است چراکه تعداد مراجعه‌کننده بسیار بیشتر از پزشک و تعداد ویزیت‌هاست خاطرنشان کرد: سال گذشته در روز به طور میانگین ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در مدیریت درمان تامین اجتماعی به صورت سرپایی ویزیت شده‌اند.

صفری بیان کرد: این میزان در بخش بستری در ماه ۳ هزار و ۳۰۰ مورد و در روز ۱۱۰ مورد و نیز در در بخش جراحی ۵۵ مورد عنوان شده است.

وی با بیان اینکه در بخش سرپایی بیش از ویزیت‌های موجود، مراجعات وجود دارد و متاسفانه طبق ظرفیت موجود به آن‌ها خدمات ارائه نشده است گفت: نمی‌توان تعداد پزشکان را در این بخش افزایش داد، اما باید به دنبال جذب متخصصان مورد نیاز باشیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان تاکید کرد: حتی افزایش پزشکان عمومی و ساخت درمانگاه عمومی جداگانه پاسخگوی نیاز‌ها نبوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه می‌توان مشکلات نوبت‌گیری سیستمی را حل کرد چرا که در ساعات اولیه افرادی نوبت گرفته و دیگر امکان نوبت‌گیری وجود ندارد تاکید کرد: در این خصوص مشکلاتی وجود دارد و نمی‌توان آن را حل کرد چرا که عده‌ای در ساعات اولیه وقت تعیین شده نوبت گرفته و جا برای دیگران پر می‌شود.

صفری بیان کرد: قبلا سیستم نوبت‌دهی حضوری بود و افرادی در ساعات اولیه روز و حتی از بامداد کنار بیمارستان در گرما و سرما می‌ایستادند تا به محض شروع نوبت‌دهی نفرات اول باشد که این شلوغی وجهه خوبی نداشت و به همین دلیل چهار سیستم نوبت‌دهی طراحی شد، اما در این حوزه مشکلاتی وجود دارد که می‌طلبد بررسی بیشتری انجام گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار