علیرضا اشناگر:
به گزارش تابناک سمنان:علیرضا اشناگر استاندار سمنان بابیان اینکه وزارت نیرو باید طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان را پیگیری کند، گفت: این طرح می‌بایست در پروژه‌های تبصره ۱۹ بودجه سال ۹۹ قرار گیرد.
کد خبر: ۷۹۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ 18 November 2019

استاندار سمنان پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح هم‌زمان پروژه‌های آب‌رسانی شهرستان‌های گرمسار و آرادان با حضور وزیر نیرو، بابیان اینکه طرح انتقال آب دریای خزر یکی از راه‌کارهای برون‌رفت استان سمنان از معضل خشک‌سالی است، ابراز کرد: از وزارت نیرو می‌خواهیم تا این طرح را پیگیری کنند.

وی بابیان اینکه چند طرح بزرگ آب‌رسانی دیگر در استان وجود دارند که بعضاً نیمه‌کاره رهاشده‌اند، تأکید کرد: یکی از این طرح‌ها آب‌رسانی از چشمه‌ساران قطری به شاهرود است که می‌بایست با همراهی همه دستگاه‌ها، راه‌حلی برای برون‌رفت از این مشکل بین استان‌های گلستان و سمنان بیابیم.

طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان پیگیری شود

استاندار سمنان بابیان اینکه پیگیری‌های وزیر نیرو می‌تواند سبب شود تا این پروژه عظیم در تبصره ۱۹ بودجه سال ۹۹ قرار گیرد، ابراز کرد: برای این طرح بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کرده اما می‌بایست وزارت نیرو پیگیری جدی درباره آن داشته باشد.

آشناگر بابیان اینکه سمنان برای توسعه، نیازمند تأمین منابع آبی جدید است، گفت: دامغان و شاهرود معادنی با ظرفیت‌های بسیار خوب دارند که متأسفانه خام فروشی می‌کنند که در صورت تخصیص منابع آب به این معادن و مساعدت وزارت نیرو شاهد فعالیت این معادن و ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان خواهیم بود و سمنان، استانی فعال و روبه‌پیشرفت و با نرخ رشد جمعیت بالا است که بخشی از اشتغال کشور را نیز برعهده‌گرفته است.‌

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در سطح استان سمنان اشاره کرد و گفت: در جلسه حفاظت از منابع آب استان پیشنهاد کشاورزان منطقه گرمسار مبنی بر در اختیار نهادن ضریب تعدیل به خود کشاورزان مطرح‌شده که این مورد پذیرفته‌شده است و هم‌اکنون شاهد اجرای آن نیز هستیم.

استاندار سمنان در پایان بابیان اینکه نیازمند کنترل آب‌های سطحی در استان سمنان هستیم، تأکید کرد: ۷۰ درصد از بارش‌ها در استان نیز تبخیر می‌شود و این موضوعی است که از ناحیه آن متضرر شده‌ایم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار