معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور:
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: 40 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی که از مقطع دیپلم وارد دانشگاه شدند، به علت کسب مهارت های لازم توانستند در بازار کار شاغل شوند.
کد خبر: ۷۹۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 14 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، مختار جلالی جواران در سفر به اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر  در زمینه امنیت غذایی و ملی و اشتغال زایی در حوزه کشاورزی به شدت نیاز داریم ذی نفعان به این حوزه وارد شوند که این رشته را وارد دانشگاه علمی کاربردی کنیم.

وی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت خوبی برای ایجاد مراکز قوی در حوزه کشاورزی دارد ، ادامه داد: سیاست کشوری مبنی بر  این است که دانشگاه های علمی کاربردی وابسته به بخش های دولتی تعطیل شوند.

معاون آموزشی دانشگاه علمی و کاربردی کشور ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی از سه دهه پیش به عنوان دانشگاه نسل سوم وارد کشور شد و تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموخته از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که در بخش های مختلف کشور چرخ مملکت را به چرخش در می آورند.

 وی با بیان اینکه از بهمن ۹۶ در پی مصوبه شورای عالی مبنی بر انحلال مراکز علمی کاربردی که تحت حمایت بخش دولتی بودند، اقدامات انحلال و جایگزینی این مراکز انجام شد، تصریح کرد: این مراکز شناسایی و زمینه های واگذاری آنها به بخش خصوصی فراهم شد.

وی افزود: در اصفهان نیز دو مرکز یکی "نقش جهان" که وابسته به سازمان میراث فرهنگی بود با مرکزی به نام شرکت سپاهان که متعلق به میراث فرهنگی است، جایگزین شده و مرکز بنیادشهید نیز با مرکزی به نام مهد قرآن جایگزین خواهد شد و موافقت اولیه صادر شده است.

جواران با اشاره به ماموریت دانشگاه علمی کاربردی که در بخش آموزش های مهارتی است، گفت: ماموریت اصلی دانشگاه در بخش تربیت دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی و برگزاری دوره های تک پودمان و تک درس در حال انجام است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شد: بیش از ۸۰۰ رشته و گرایش در دانشگاه علمی کاربردی فعال است که در این میان تمرکز بر رشته های مهارتی است، به گونه ای که ۶۰ درصد آموزش های دانشگاه علمی کاربردی به صورت عملی و در محیط واقعی کسب و کار انجام می شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با ماموریت تربیت دانشجویان کارآفرین توانسته بخشی از معضل بیکاری کشور را رفع  کند و براساس آمار کمترین بیکاران مربوط به دانش آموختگان دانشگاه های جامع علمی کاربردی است.

وی افزود: بر اساس آمار حدود ۴۰ درصد  دانش آموختگان جوان این دانشگاه که شغل نداشتند، به اشتغال رسیده اند و ۲۰ درصد آنها در زمینه رشته تحصیلی خود شاغل شده اند.

جواران با بیان اینکه سن ورود به دانشگاه‌های علمی کاربردی تغییر کرده است، اظهار کرد: پیش از این رسالت دانشگاه علمی کاربردی بیشتر بر جذب دانشجویان شاغل بود، اما در سال های اخیر اغلب ورودی‌ها سن کم داشتند و تازه از دبیرستان و هنرستان فارغ التحصیل شده بودند.

جواران با تاکید براینکه دانشگاه علمی کاربردی بر ارتقا کیفیت آموزشی تمرکز دارد، خاطرنشان کرد: به منظور ارتقا کیفیت، علاوه بر بازنگری دروس، در حوزه مدرسان نیز طرح پایش انجام شد و از ۱۱۰ هزار مدرس این دانشگاه در حال حاضر تعداد ۴۰ هزار نفر کد مدرسی دریافت کرده اند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: ممکن است به دلیل گستردگی حجم پایش مدرسان، افرادی به اشتباه حذف شده باشند که با عذرخواهی از آنها می خواهیم در فراخوان بعدی مجدد ثبت نام کنند.

سرپرست دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این نشست گفت: در جلسه اخیر شورای گسترش دانشگاه جامع علمی کاربردی امکان تحصیل همزمان در دو رشته تصویب و به زودی به مراکز سراسر کشور اعلام می‌شود.

کیانوش بهرهی همچنین از برگزاری مجدد دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و گفت: به زودی در گروه صنعت و به تعداد محدود دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شود.

سرپرست دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی در مورد اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه علمی کاربردی، گفت: وضعیت نیروهای انسانی باید به شکل هرم باشد، اما در سال‌های اخیر این هرم وارونه شده و دانشگاه علمی کاربردی در نظر دارد اشتباه گذشته را تکرار نکند، به همین دلیل به دنبال مدرک گرایی نیستیم، بلکه بر تخصص دانش‌آموخته مهارت آفرین تمرکز داریم.

بهرهی اظهار کرد: به منظور جبران صندلی‌های خالی در دانشگاه علمی کاربردی، تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجویان در ۳۰ آبان انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار