تیم‌های ملی فوتبال عراق و ایران در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز به مصاف هم می‌روند
کد خبر: ۷۹۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 14 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: تیم ملی فوتبال ایران امروز پنجمین بازی اش در دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا را مقابل عراق برگزار می کند.

این بازی ابتدا قرار بود در ورزشگاه بین المللی بصره برگزار شود اما با توجه به وضعیت نامناسب این کشور فیفا اعلام کرد دیدارهای عراق با ایران و بحرین باید در کشور ثالث انجام شود و مسئولان فدراسیون فوتبال عراق هم تصمیم گرفتند ورزشگاه بین المللی امان اردن را به عنوان محل برگزاری ۲ بازی شان انتخاب کنند.

ملی پوشان فوتبال ایران پس از باخت به بحرین صدر جدول گروه C را از دست داده و به رتبه سوم سقوط کردند. به همین دلیل خوب می دانند شکست از عراق تبعات زیادی برای حضورشان در مرحله بعدی انتخابی جام جهانی و کسب سهمیه جام ملت های آسیا ایجاد می کند. نکته نگران کننده درباره تیم ملی کشورمان تاخیر در شروع تمرینات این تیم است و با احتساب آخرین جلسه تمرینی پیش از بازی با عراق شاگردان مارک ویلموتس تنها ۲ جلسه تمرینی با نفرات کامل انجام می دهند. این درحالی است که شیرهای بین النهرین (لقب تیم ملی عراق) به عنوان صدرنشین گروه از هفته پیش تمرینات آماده سازی خود را آغاز کرده و البته از ابتدای هفته در اردن حضور دارند.

احیای شاگردان ویلموتس با شکست طلسم مقابل عراقی‌ها

تیم ملی کشورمان برای اینکه همچنان شانس بالایی برای صعود از گروه به عنوان تیم اول داشته باشد باید دست کم با یک تساوی از امان خارج شود و فاصله خود را با دیگر مدعی اصلی گروه یعنی عراق در همان یک امتیاز حفظ کند. با توجه به پیروزی احتمالی بحرین مقابل هنگ کنگ یوزها (لقب تیم ملی ایران) حتی با برتری در این بازی خارج از خانه می توانند در رتبه دوم قرار گرفته و اگر خوش شانس باشند با رقم‌ خوردن تساوی در دیگر دیدار گروه بار دیگر صدر جدول را تصاحب کنند.

 

نکته امیدوار کننده برای عراقی ها بدون شکست ماندن این تیم در سه بازی اخیرش مقابل ایران است اما ۲ پیروزی و یک تساوی که تیم ملی کشورمان در ورزشگاه بین المللی امان مقابل عراق ثبت کرده امیدها برای شکستن این طلسم را افزایش می دهد.

سرتکو کاتانچ اسلوونیایی این روزها با انتقادهای فراوانی از سوی کارشناسان و اهالی فوتبال عراق مواجه شده و به همین دلیل انگیزه زیادی برای برتری مقابل هم قاره ای بلژیکی اش یعنی مارک ویلموتس دارد. از سوی دیگر سرمربی تازه وارد ایران هم خوب می داند پس از باخت مقابل بحرین، شکست از عراق هم می تواند اعتماد مردم و کارشناسان کشورمان را نسبت به توانمندی هایش سلب کند.

تیم ملی ایران پس از برد ۲ بر صفر مقابل هنگ کنگ و ۱۴ بر صفر برابر کامبوج در سومین بازی اش یک بر صفر به بحرین باخت.

احیای شاگردان ویلموتس با شکست طلسم مقابل عراقی‌ها

عراق در سه بازی قبلی اش در این رقابت ها ابتدا در خانه بحرین یک بر یک متوقف شد و در ادامه هنگ کنگ را در بصره ۲ بر صفر مغلوب کرد. شیرهای بین النهرین آخرین بازی شان در خانه کامبوج را هم با برد ۴ بر صفر به اتمام رساندند.

در ۲۸ بازی قبلی بین این تیم ها سهم ایران ۱۶ برد، ۷ مساوی، ۵ باخت، ۳۸ گل زده و ۲۰ گل خورده بوده است. ضمن اینکه ملی پوشان کشورمان در چارچوب دوره های قبلی انتخابی جام جهانی ۳ بار با عراق بازی کرده اند که با وجود کسب ۲ پیروزی یک بار متحمل شکست شده اند.

اکنون این تیم ها پس از ۱۸ سال بازهم در مقدماتی بزرگ ترین آوردگاه جهان فوتبال در قاره آسیا با هم بازی می کنند.

ایران در حال حاضر تیم اول رنکینگ آسیا و ۲۷ جهان است و با عراق که در رتبه ۷۴ جهان و نهم آسیا قرار دارد، ۴۷ رتبه فاصله دارد.

به جز علی عدنان (ونکوور وایت کپس کانادا)، ربین سولاکا (رادنیکی نیش صربستان)، طارق همام (اسماعیلیه مصر)، بشار رسن (پرسپولیس ایران) و مهند علی (الدحیل قطر) که پنج بازیکن لژیونر تیم کاتانچ هستند، باید از جلال حسن، احمد ابراهیم، سعد ناطق، علی فائز، ضرغام اسماعیل، علاء مهاوی، صفا هادی، ابراهیم بایش، امجد عطوان و علاء عبدالزهرا به عنوان نفرات تاثیرگذار این تیم یاد کرد.

 

ایران هم در حال حاضر از میلاد محمدی (خنت بلژیک) علی قلی زاده و کاوه رضایی (شارلروا بلژیک) امید ابراهیمی (یوپن بلژیک) مهدی طارمی (ریو آوه پرتغال) سردار آزمون (زنیت سن پترزبورگ روسیه) کریم انصاری فرد (السیلیه قطر) رامین رضائیان (الشحانیه قطر) مرتضی پورعلی گنجی (العربی قطر) و سید مجید حسینی (ترابوزان اسپور ترکیه) هم به عنوان ۱۰ بازیکن لژیونر بهره می برد.

احیای شاگردان ویلموتس با شکست طلسم مقابل عراقی‌ها

پرسپولیس با ۶ بازیکن بیشترین ملی پوش را بین تیم های ایرانی دارد و در بین تیم های عراقی هم پلیس با ۸ بازیکن در این زمینه رکورددار است.

احمد یاسین، جاستین مرام و حسین علی سه بازیکن کلیدی عراقی ها هستند که به دلیل آسیب دیدگی دیدار با ایران را از دست دادند‌. همچنین احسان حاج صفی که کاپیتان تیم ملی کشورمان در سه بازی قبلی بوده به دلیلی مشابه با این نفرات و همچنین اشکان دژاگه که به تازگی از بند مصدومیت رها شده، سامان قدوس محروم و علیرضا جهانبخش و مهرداد محمدی بازیکنانی هستند که ایران را مقابل حریف سنتی اش همراهی نمی کنند.

کریشانتا دیلان پریرا سریلانکایی با کمک ۲ هم وطن خود یعنی پاراکراما هماتونگا و سانجیوا پرمالا، داوران این دیدار هستند. سعید عبدالله یعقوب(عمان)محمد عبدالله بلیده(ناظر داوری) و چافیک بشیر (لبنان) هم به ترتیب داور چهارم، ناظر داوری و ناظر بازی محسوب می شوند.

دیدار ایران با عراق از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت تهران (۱۶ به وقت محلی) برگزار می شود.

ترکیب احتمالی عراق:

جلال حسن، علی عدنان، علاء مهاوی، سعد ناطق، احمد ابراهیم، بشار رسن، امجد عطوان، طارق همام، علاء عبدالزهرا، ابراهیم بایش و مهند علی

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، رامین رضائیان، مرتضی پورعلی گنجی، محمد حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، علی قلی زاده(وحید امیری) مهدی طارمی، سردار آزمون و مهدی ترابی(محمد محبی)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار