معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد:
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهارت‌آموزی با شعار هر دانش‌آموز، یک مهارت به صورت ویژه در مدرسه‌های سما پیگیری و در اولویت قرار داده خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 13 November 2019

سید محمد بطحایی در حاشیه بازدید از چند مدرسه سما در شهرستان کاشان به خبرنگاران بیان کرد: موضوع مهارت‌آموزی در سال‌های گذشته مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته اما در برنامه توسعه مدرسه‌های سما که به زودی اعلام خواهد شد، مهارت‌آموزی یکی از مهمترین اولویت‌هایی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مهارت‌آموزی در این مدرسه‌ها باید چنان باشد تا هر دانش‌آموزی که دانش‌آموخته می‌شود، در کنار فراگیری مسائل آموزشی و علمی در یکی از مهارت‌ها نیز صاحب تخصص شده و یک مهارت کاربردی در زندگی خود داشته باشد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: مدرسه‌های سما قلب تپنده آموزش‌های پیش‌دانشگاهی و مکانی مناسب برای بروز استعدادهای نسل جوان است و از این رو تمرکز بر استعدادیابی و شناخت توانمندی‌های برجسته نوجوانان و جوانان می‌تواند جامعه را بیمه کرده و از نفوذ فرهنگی دشمنان در بین نسل جوان و ایجاد بحران‌های هویتی جلوگیری کند.

وی در مورد تفاوت این واحدهای آموزشی با دیگر مدرسه‌های غیردولتی تصریح کرد: مدرسه‌های سما طبقه متوسط جامعه را مخاطب اصلی خود قرار داده و بر این اساس میزان شهریه آن به طور میانگین از سایر مدرسه‌های غیردولتی کمتر است.

بطحایی اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه مدرسه‌های سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی هستند، می‌توانند امکانات سخت‌افزاری، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی مناسب‌تری را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

وی ابراز امیدواری کرد، تعامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و مدرسه‌های سما در آینده سرعت بیشتری بگیرد تا این واحدهای آموزشی به الگویی برای نظام آموزش و پرورش کشور تبدیل شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار