ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان پاسخ دهد؛
اما مسئله دوم بحث تعداد کلاسهای این دانشکده است! که با توجه به پیگیری‌های چند روز اخیر ما، متوجه این‌ مسئله شدیم که هنوز هماهنگی‌های لازم بین بخش آموزش پرستاری و پیراپزشکی جهت برنامه‌ریزی ساعات و تعداد کلاسهای رشته‌های مختلف صورت نگرفته و انتقال با این وضعیت نیز دوباره مشکل ساز خواهد بود چرا که احتمالاً ساعت کلاسها مثل گذشته فشرده خواهد بود و عملاً هیچ باری از دوش دانشجویان برداشته نخواهد شد.
کد خبر: ۷۹۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰ 12 November 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ شورای صنفی دانشجویان مخالفت خود را در انتقال دانشکده پرستاری مامایی خطاب به دکتر فرشیدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بدین شرح اعلام نمودند؛

بسم الله الرحمن الرحیم
.......و امر هم شوری بینهم.(شوری/۳۸)
.......و شاورهم فی الامر.(آل عمران/۱۵۹)

جایگاه دانشجویان در تصمیم‌گیری‌ها کجاست؟

همواره هر تصمیمی که از سمت دانشگاه اتخاذ می گردد و هر اقدامی که در دانشگاه انجام می شود می بایست برای یک هدف باشد و آن هدف هم رضایت دانشجوست و هر دانشگاه یا دانشکده ای هم باید امکانات رفاهی و آموزشی مورد نیاز را دارا باشد تا دانشجویان با خاطری آسوده به تحصیل علم بپردازند اما انگار ما دانشجویان دانشکده پرستاری مامایی و پیراپزشکی قرار نیست آسودگی خاطر را تجربه کنیم.
علیرغم مخالفت شدید شورای صنفی دانشجویان بعنوان نماینده‌ی قانونی همه‌ی دانشجویان دانشگاه، و مطرح کردن علل مخالفت خود طی نامه‌های مختلف و جلسات متعددی با مسئولین محترم دانشگاه، مجموعه‌ی دانشگاه تصمیم به انتقال عجولانه‌ی دانشجویان به دانشکده جدید با وجود رفع نشدن برخی مشکلات که بارها توسط شورای صنفی مطرح شده ، گرفته‌اند و هیچ برنامه‌ی دقیقی هم برای حل مسائل مطرح شده، به ما اعلام نشده است، بارها دلایل مخالفت خود با این انتقال زودهنگام را اعلام کرده‌ایم.
با توجه به محدودیت ظرفیت سلف مرکزی که هم‌اکنون نیز به سختی پاسخگوی تعداد کنونی دانشجویان پردیس است، با ورود دانشجویان پرستاری و مامایی، تعداد دانشجویان افزایش چشمگیری خواهد داشت که مسلما و قطعاً با این روال، سلف مرکزی پردیس پاسخگوی این تعداد نخواهد بود و مشکلات بسیار شدیدی به وجود خواهد آمد که نتیجه‌ای جز نارضایتی شدید دانشجویان نخواهد داشت.
با این وضعیت از همان روز اول با توجه به اینکه هیچ برنامه و هماهنگی بین بخشهای مختلف، برای رفع این مشکل وجود ندارد شاهد بروز مشکلات خواهیم بود.
اما مسئله دوم بحث تعداد کلاسهای این دانشکده است! که با توجه به پیگیری‌های چند روز اخیر ما، متوجه این‌ مسئله شدیم که هنوز هماهنگی‌های لازم بین بخش آموزش پرستاری و پیراپزشکی جهت برنامه‌ریزی ساعات و تعداد کلاسهای رشته‌های مختلف صورت نگرفته و انتقال با این وضعیت نیز دوباره مشکل ساز خواهد بود چرا که احتمالاً ساعت کلاسها مثل گذشته فشرده خواهد بود و عملاً هیچ باری از دوش دانشجویان برداشته نخواهد شد.
مسئله سوم تجهیز کامل دانشکده است که علیرغم اینکه مسئولین به ما قول داده بودند تا رفع تمامی مشکلات، انتقالی صورت نخواهد گرفت اما متأسفانه با وجود برخی مشکلات همچون وضعیت سالن مطالعه و رختکن پراتیک و امکانات رفاهی دانشکده و... تنها پنج روز دیگر شاهد برگزاری کلاسها در این دانشکده خواهیم بود. البته ما پیگیر این مسائل از مسئولین دانشکده شدیم‌ که به جواب دقیقی نرسیدیم.
مسئله مهم دیگر، مسئله‌ی بوفه‌ی پردیس است که با توجه به بلند مدت بودن برنامه ی ساخت فروشگاه بزرگ پردیس، با توجه به نیاز کنونی و با توجه به محل پردیس و عدم دسترسی به هیچ فروشگاه و حتی دکه‌ای، حداقل به وجود یک بوفه‌ی کوچک برای دانشکده و نیاز دانشجویان نیاز داریم!
مسئله‌ی بعدی، مسئله‌ی زیراکس دانشکده است، با توجه به افزایش نیاز دانشجویان به تکثیر جزوات دانشجویی، در نظر گرفتن محلی جهت واگذاری زیراکس به بخش خصوصی از دیگر ملزومات است که متأسفانه در نظر گرفته نشده است.
به این مسائل، مشکلات کوچکی همچون کمبود آبسردکن و صندلی در راهروها و آلاچیقها را بیفزایید که به راحتی با برنامه‌ریزی دقیق‌تر قابل حل است.
همه‌ی این مسائل سبب نگرانی شدید ما از بروز مشکلات قابل پیشبینی و قابل پیشگیری پس از انتقال شده است. ما بعنوان نماینده و صدای دانشجویان ، یک‌بار دیگر جهت اتمام حجت ، مخالفت خود را با وجود این مشکلات، با این انتقال زودهنگام، اعلام می‌کنیم. و تنها راه حل، انتقال دانشکده پس از رفع تمامی مشکلات موجود است. در غیر این صورت ، بروز هرگونه نارضایتی از سوی دانشجویان بر عهده و متوجه مسئولین خواهد بود.

با احترام
شورای صنفی دانشجویان پرستاری مامایی و پیراپزشکی
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار