رئیس اتحادیه ناشران استان قم گفت: بیش از ۱۳۰۰ ناشر و ۲۰۰ کتاب فروش در قم فعالیت دارند و هر ساله در استان بیش از ۷۰۰۰ مجوز چاپ کتاب صادر و این کتب منتشر می‌شوند.
کد خبر: ۷۹۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 11 November 2019

به گزارش تابناک قم، حمید خرمی در جمع خبرنگاران گفت: نوسان ارز باعث شد که ارزش ریالی و تمام شده خدمات چاپ تا ۵ برابر افزایش یابد، یعنی کاغذ با قیمت هر بند ۸۰ هزار تومان به ۵۳۰ هزار تومان نیز رسید که امروز این رقم به ۳۵۰ هزار تومان رسیده است.

خرمی تصریح کرد: از همین رو بسیاری از موسسات فعال انتشاراتی و چاپخانه‌داران با تعدیل نیرو و تعطیلی مواجه شدند و برخی از چاپخانه داران به سمت صنایع بسته بندی روی آورده‌اند.

رئیس اتحادیه ناشران یادآورشد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان قم از حیث بازار نشر وجود دارد؛ وجود ۱۰۰ هزار طلبه و ۲۰ هزار طلبه خارجی ظرفیت عالی را برای چاپ آثار و کتب فراهم آورده است و کتب این میزان طلبه باید در قم تولید شود.

وی گفت: باید از این فرصت عالی در این جهت استفاده کنیم و امیدواریم که در نشست ایده یابی جهت توسعه صنعت چاپ و نشر بهترین روش‌ها برای گسترش فضای نشر و رشد و تنوع بخشی به آن ایجاد شود.

خرمی با ذکر این مطلب که آمریکا سالانه ۱۵ میلیارد دلار درآمد را ازمحل انتشار کتاب دارد، تصریح کرد: از این حیث در دنیا رتبه اول را دارا است، انگلیس و چین رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند، خوشبختانه ایران در آسیا نسبت به کشورهایی چون ترکیه و عربستان و عراق وضعیت بهتری دارد.

وی گفت: در حالی که مسئولان در حال خروج کاغذ از ارز دولتی به ارز نیمایی بودند خوشبختانه با دخالت به موقع قمی ها و همچنین عنایت آیت الله العظمی سبحانی این مساله فعال منتفی شده است زیرا اگر این اتفاق رخ می داد مشکلات مضاعف می شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار