فرشاد کلوند در گفتگو با تابناک:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقرو کلیایی گفت:در شهرستان ۱۵ هکتار در قالب ۷۰ مزرعه با مساحت های متفاوت زیر کشت رفته که امسال به ۲۰ کیلوگرم در هکتار خواهد رسید .
کد خبر: ۷۹۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 10 November 2019

فرشاد کلوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: کشت زعفران کشتی پرسود و پردرآمد است که علیرغم هزینه نسبتا بالایی که دارد سودآوری خوبی نیز برای کشاورز دارد.

وی افزود:از سال های گذشته یعنی ۱۳۷۲ به بعد اولین کشت زعفران در شهرستان سنقر و کلیایی آغاز شد که با کیفیت خوب در سال‌های اخیر پیگیری‌های انجام شد که باعث استقبال خوب مردم برای کشت زعفران شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقرو کلیایی ابراز کرد:عملکرد زعفران در سال های اولیه حدود یک و نیم کیلو در هکتار بوده که به مرور زمان روند تولید زعفران افزایش یافت.

وی بیان کرد : درسال گذشته زعفران کار نمونه شهرستان۱۸ کیلوگرم در هکتاربرداشت کرد که این عملکرد امسال به ۲۰ کیلوگرم در هکتار خواهد رسید.

کلوند در پایان گفت:کشت زعفران موجب اشتغال زایی خوبی در شهرستان شده است به گونه ای که به مدت ۱۵ الی ۲۰ روز و روزانه بیش از ۱۵ نفر در هکتار مشغول به کار هستند علاوه بر این در بحث فرآوری هم اشتغال زایی خوبی را درشهرستان ایجاد کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار