احمدرضا صالحی افزود: پیش بینی می شود تا پایان برداشت که معمولا اوایل دی ماه است ۲۴ هزار تن پنبه از مزارع شهرستان داراب برداشت و تحویل کارخانه ها شود.
کد خبر: ۷۹۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 10 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:احمدرضا صالحی  افزود: پیش بینی می شود تا پایان برداشت که معمولا اوایل دی ماه است ۲۴ هزار تن پنبه از مزارع شهرستان داراب برداشت و تحویل کارخانه ها شود.

وی ادامه داد:‌متوسط عملکرد برداشت پنبه در مزارع داراب ۴ تن در هر هکتار است و مهمترین ارقام پنبه کشت شده در شهرستان شامل گلستان ، ساجدی ، ماکسا و لیدر است.

صالحی اظهار داشت: برداشت محصول پنبه در داراب اکثرا به صورت دستی و بخشی با کمباین انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت : شهرستان داراب یکی از مناطق مهم و قطب تولید پنبه در استان و کشور به شمار می رود که با توجه به قیمت مناسب خرید آن در سال گذشته ، سطح زیرکشت این محصول امسال نسبت به پارسال ۵۰ در صد افزایش یافته است.
صالحی افزود: با توجه به افزایش سطح زیر کشت پنبه پیش بینی میشود میزان تولید پنبه در شهرستان ۳۵ در صد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: باید تعیین قیمت توسط جهاد کشاورزی ، تعاون روستایی ، کارشناسان ، صنف کشاورزی و کارخانه های پنبه مشخص شود تا ضرری متوجه کشاورزان و شرکت ها نشود و در صورت نیاز و به منظور حمایت از کارخانه های داراب خروج پنبه از این شهرستان بدون مجوز جهاد کشاورزی و تعاون روستایی ممنوع می شود.
صالحی در خصوص کیفیت پنبه داراب نیز گفت: محصول پنبه شهرستان داراب به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه به لحاظ نازکی و لطافت از مرغوب ترین نوع در ایران است .
براساس اعلام جهاد کشاورزی شهرستان داراب؛ قیمت هر تن پنبه برای سال ۹۸ بین ۵ میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان برای هر تن با توجه به نوع محصول و کیفیت آن است.

داراب از شهرستان های شرقی استان فارس است که مرکز آن با شیراز حدود ۲۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

 

برچسب ها: برداشت ، پنبه ، داراب ، کارخانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار