بمانا گفت: سالانه ۸ هزار ایرانی دچار مرگ مغزی می‌شوند و نزدیک به ۳ هزار نفر اعضایشان اهداء می‌گردد. مهمترین علت اختلاف این عدد، عدم رضایت خانواده‌های افراد مرگ مغزی از اهدای عضو عزیزشان است.
کد خبر: ۷۹۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 10 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال بیمارستان پیمانیه جهرم در خصوص عملکرد اهداء عضو به نسبت تعداد جمعیت، جایگاه نخست در کشور را به دست آورد.

او افزود: در شش ماهه نخست امسال، هفت بیمار مرگ مغزی اعضای خود را در بیمارستان پیمانیه جهرم اهداء کرده اند که در مقایسه با پارسال، دو برابر افزایش یافته است.

به گفته بمانی، کل بیماران مرگ مغزی در سال ۹۷، که اعضای خود را در بیمارستان پیمانیه جهرم اهداء کردند ۶ نفر بوده است.

او عنوان کرد: واحد فراهم آوری اعضا پیوند دانشگاه از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را شروع و تا کنون اهداء عضو ۱۲۱ بیمار مرگ مغزی با ایثار و گذشت خانواده ها‌ی ایشان در بیمارستان پیمانیه جهرم صورت گرفته و حداقل سن اهدای عضو در جهرم ۳ سال و حداکثر ۶۵ سال بوده است.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به برداشت نوع اعضای اهدایی در بیمارستان پیمانیه جهرم گفت: تا کنون عضو‌های کلیه، کبد و پانکراس در بیمارستان پیمانیه جهرم برداشت شده است.

گفته او، در سال ۹۸ به همت هیئت امناء آرامستان فردوس جهرم قطعه‌ای به متوفیان اهداء عضو تعلق گرفته است که تا کنون ۴ نفر اهداء عضو در این مکان به خاک سپرده شده اند.

بمانا گفت: سالانه ۸ هزار ایرانی دچار مرگ مغزی می‌شوند و نزدیک به ۳ هزار نفر اعضایشان اهداء می‌گردد. مهمترین علت اختلاف این عدد، عدم رضایت خانواده‌های افراد مرگ مغزی از اهدای عضو عزیزشان است.

به گفته او، روزانه ۷ تا ۱۰ نفر از بیماران نیازمند به پیوند عضو به علت نرسیدن به موقع عضو، جان خود را از دست می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: امید است با فرهنگ سازی و عزم عمومی در اهدای عضو شاهد مرگ افراد نیازمند به عضو نباشیم.

از سال ۱۳۸۳ تا کنون ۱۲۱ بیمار مرگ مغزی اعضای خود را در بیمارستان پیمانیه جهرم اهداء کرده اند.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: مرگ مغزی ، اهدا عضو ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار