با حضور برخی وزرا؛ پیگیری مشکلات آذرآب و هپکو
استاندار مرکزی گفت: در جلسه دیشب بررسی مشکلات صنایع استان در تهران مقرر شد ظرف سه ماه آینده سهام بانک کشاوزی در صنایع آذرآب در بورس عرضه شود
کد خبر: ۷۹۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 10 November 2019
پیگیری مشکلات آذرآب و هپکو در تهران
 
در جلسه‌ای با حضور وزرای اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزرا، استاندار مرکزی، معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان خصوصی سازی، مدیران عامل بانک‌های ملی و کشاورزی و مسئولین مربوطه در وزارت اقتصاد و دارایی، مسائل و مشکلات شرکت‌های هپکو و آذرآب اراک بررسی و رسیدگی شد.
استاندار مرکزی آخرین تصمیمات و برنامه‌های دولت برای خروج شرکت صنایع آذرآب و هپکو از چالش‌های اقتصادی را تشریح کرد و گفت: مقرر شد ظرف سه ماه آینده سهام بانک کشاوزی در صنایع آذرآب در بورس عرضه می‌شود.
اقازاده افزود: پرداخت حقوق معوقه شهریور و مهرماه امسال کارکنان آذرآب در روز‌های آینده انجام می‌شود و قرار است که بانک کشاورزی ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت حقوق، تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش در اختیار آذرآب بگذارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت مپنا تمایل چندانی برای خرید ۳۱ درصد سهام بانک کشاورزی مربوط به شرکت صنایع آذرآب ندارد، قرار است که ظرف سه ماه آینده این سهام در سازمان بورس بر اساس ضوابط حاکم بر بازار بورس و اوراق بهادار عرضه شود و افراد و یا واحد‌های تولیدی که از اهلیت لازم برخوردار هستند، واگذار شود.
استاندار مرکزی افزود:پیش بینی می‌شود تا سه ماه آینده ۳۱ درصد سهام آذرآب که اکنون در اختیار بانک کشاورزی است با این مصوبه تعیین تکلیف شود، اما تا آن زمان مدیریت کنونی وظیفه دارد نسبت به دریافت مطالبات این واحد تولیدی از شرکت‌ها و واحد‌هایی که با آذرآب قرارداد کاری داشته‌اند اقدام کند و از این محل مواد اولیه لازم را تامین و حقوق پرسنل را پرداخت شود.
اقازاده گفت: در این نشست همچنین مقرر شد که باقی‌مانده تسهیلات ۵۰۰ میلیارد ریالی هپکو که ۳۵۰ میلیارد ریال است به شرط تامین وثیقه معتبر از سوی این واحد تولیدی برای پرداخت حقوق، تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه در اختیار این واحد تولیدی قرار گیرد.
وی یادآور شد:سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلف شده که  نسبت به تامین اعتبار قرارداد ساخت ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهسازی از سوی هپکو برای سازمان راهداری‌های کشور به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد ریال، اقدام کند.
اگر چه سهام عمده هپکو اراک اکنون در اختیار سازمان خصوصی سازی است، اما این روال به صورت امانی است و مجموعه استان و وزاری مربوطه نسبت به اینکه این سهام ۶۰ درصدی باید به بخش خصوصی واگذار شود، اتفاق نظر دارند و باید زمینه واگذاری آن به افراد یا شرکت‌های با اهلیت فراهم شود.
استاندار مرکزی گفت: تا زمانی که هپکوی اراک پیش پرداخت قرارداد سازمان راهداری‌ها را دریافت نکرده، تسهیلات ۳۵۰ میلیارد ریالی بانک ملی برای تامین سرمایه در گردش و پرداخت حقوق کارکنان در اختیار این شرکت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار