استاندار خوزستان افزود: در کلانشهرهای دیگر تلاش جهت توازن منطقه‌ای بوده است و خدمات‌دهی در مناطق مختلف انجام شده و ارزش افزوده بالا رفته است. همچنین ارزش زمین و املاک بالا رفته و در نتیجه رغبت به سمت زندگی در این مناطق افزایش یافته است که همه این موارد، درآمد شهرداری را افزایش می‌دهند.
کد خبر: ۷۹۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲ 10 November 2019

غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح فاز نخست مجموعه ورزشی غدیر اهواز با بیان اینکه در اهواز در خصوص اینکه درآمدهای شهرداری کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و هزینه‌های شهرداری بالا است، گلایه مندی وجود دارد، اظهار کرد: این مساله جای فکر دارد که چرا در اهواز درآمدها این چنین است اما در اصفهان یا تبریز شرایط به این منوال نیست؟

به گزارش"تابناک" وی افزود: در کلانشهرهای دیگر تلاش جهت توازن منطقه‌ای بوده است و خدمات‌دهی در مناطق مختلف انجام شده و ارزش افزوده بالا رفته است. همچنین ارزش زمین و املاک بالا رفته و در نتیجه رغبت به سمت زندگی در این مناطق افزایش یافته است که همه این موارد، درآمد شهرداری را افزایش می‌دهند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در اهواز تنها سه تا چهار منطقه تا حدودی گردش مالی نسبتا خوب دارند و سایر مناطق از خدمات و رشد متوازن توسعه‌ای برخوردار نشده‌اند و در نتیجه، ارزش افزوده این مناطق و خرید و فروش کم است.

شریعتی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های جدید و افزایش درآمد شهرداری اهواز باید ارزش خرید و فروش دیگر مناطق هم افزایش یابد، بیان کرد: ضرورت انجام پروژه‌های شهری در مناطق مختلف اهواز بیش از پیش احساس می‌شود. این اقدامات تنها برای ارائه خدمات به مردم مناطق کم‌برخوردار نیست بلکه اگر می‌خواهیم درآمدهای شهرداری افزایش یابد باید چنین اقداماتی انجام شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: فراهم آوردن زیرساخت‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله آب و فاضلاب تنها خدمت به مردم نیست بلکه برای دولت و شهرداری ثروت خلق می‌کند.

وی در خصوص گلایه‌مندی شهردار اهواز از وزارت نفت، گفت: گله‌مندی شهردار اهواز از وزارت نفت هم بحق و هم نابحق است زیرا اینگونه نیست که وزارت نفت هیچ خدماتی به خوزستان نمی‌دهد و ما هیچ بهره‌ای از نفت نداریم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: دریافت ارزش افزوده و حق آلایندگی‌های نفت بخشی از هزینه‌های نفت است. در هزینه‌های دیگری نیز نفت کمک می‌کند به طور مثال زمانی که به عنوان استاندار خوزستان مشغول به خدمت شدم آقای زنگنه ۱۵۰ میلیارد تومان جهت کار در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه اختصاص دادند که در برخی نقاط اعتبارات به خوبی جذب شد اما در برخی نقاط خوب عمل نکردند.

وی گفت: نفت، خدماتی به خوزستان ارائه می‌دهد اما با توجه به اینکه خاستگاه نفت خوزستان است و بیشترین تولید نفت کشور در خوزستان است انتظار شهردار اهواز این است که نفت خدمات بیشتری به شهروندان ارائه دهد و همچنین مدیریت شهری را تسهیل کند.

شریعتی بیان کرد: طبق مذاکراتی که با وزیر نفت آقای زنگنه داشتم، آنچه مدیران مجموعه نفت در ذهن خود برای کمک به خوزستان داشتند مانند آقای زنگنه بود. آقای زنگنه خودش را متعهد به هزینه کردن در خوزستان می‌داند تا این استان توسعه یابد. سایر مدیران مانند آقای زنگنه عمل نمی‌کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: هر بار با آقای زنگنه طرح مشکل می‌کنم سریعا عنوان می کند که مشکل را حل می‌کنیم تا هم نفت که بیس اقتصاد ملی است آسیب نبیند و هم شهر توسعه یابد. در روزهای آینده نیز در این راستا به خوزستان سفر می‌کند.

وی بیان کرد: آقای زنگنه در زمان سیل نیز به جد ورود کرد و در طول زمان سیل امکانات نفت را بسیج کرد. همچنین تعمیر و تجهیز مدارس، مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت مناطق سیل زده را بر عهده گرفتند و میلگرد رایگان برای مناطق سیل زده در اختیار ما قرار دادند.

شریعتی تصریح کرد: علاقه مند هستیم سایر مدیران نفت نیز مانند آقای زنگنه به کمک خوزستان بیایند و اینگونه کمک کنند زیرا در بسیاری از مواقع برخی مدیران سعی می‌کنند دستورات آقای زنگنه را متوقف کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اینکه شهردار اهواز انتظار دارد مدیران نفتی بیشتر به ما کمک کنند، توقع بجایی است اما باید از کمک‌های نفت هم نهایت بهره را ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار