امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای امیر مؤمنان(ع) برای ترویج وحدت در جامعه حفظ ادب و بستن راه پراکندگی است، گفت: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب، توهین به مقدسات برادران اهل سنت حرام است.
کد خبر: ۷۹۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 09 November 2019

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر لار با برشمردن انواع جنگ ها، اظهار داشت: در جنگ های هویت محور، دشمن گسل های دینی، مذهبی، فرهنگی، قومیتی و غیره را شناسایی و تحریک می کنند که از جمله آن ایجاد تفرقه بین مسلمانان یا بین مسلمانان و سایر مذاهب است.

وی با بیان اینکه در جنگ های هویتی، مرزهای فیزیکی دست نمی خورد بلکه مرزهای عقیدتی و فرهنگی در هم شکسته می شود، افزود: یکی از دلائل بروز ناآرامی در عراق و لبنان در روزهای اخیر، ایجاد تفرقه و شبه در جامعه توسط دشمن است.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه آمریکا که نتوانست با اعمال فشار نخست وزیر، رئیس مجلس یا رئیس جمهور مورد خواسته خود را در عراق مستقر کند، با تحریک گسل ها به دنبال تحریک مردم و ایجاد تغییرات در این کشور است، تصریح کرد: باید با حفظ وحدت و تحکیم اسلامی در برابر دشمن ایستادگی و مبارزه کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با استناد با آیات قرآنی و یادآوری سیره امام علی(ع) برای حفظ وحدت در امت اسلامی، خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم جامعه اسلامی به اهداف خود دست یابد، باید وحدت در جامعه وجود داشته باشد چراکه در سایه امنیت و آرامش رشد و پیشرفت محقق می شود.

وی با بیان اینکه خدا، دین، کتاب، قبله و میزان بسیار زیادی از اعمال عبادی مسلمانان مشترک است، ادامه داد: امروز تنها چیزی که دشمن به آن دلبسته، ایجاد جنگ های هویتی است و هرچه بصیرت مردم بیشتر باشد، امکان تحقق دسیسه های دشمن کمتر است.

حجت الاسلام موسوی با اذعان به اینکه صبر سیاسی علی بن ابی طالب(ع) برای ایجاد وحدت در جامعه بی نظیر است، عنوان کرد: آن حضرت با وجود توانمندی نظامی و بدنی، ۲۵ سال خانه نشین و شمشیر را به دیوار آویزان می کند و کلنگ بر می دارد و چاه حفر می کند که این صبر برای سیاسیون درس است.

امام جمعه لارستان با توصیه به سیاسیون برای خواندن خطبه «شقشقیه» امام علی(ع)، افزود: کارشناسان امروزه خطبه «شقشقیه» امام علی(ع) را نظریه سیاسی صبر می دانند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای امیر مؤمنان(ع) برای ترویج وحدت در جامعه حفظ ادب و بستن راه پراکندگی است، گفت: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب، توهین به مقدسات برادران اهل سنت حرام است.

این مسئول با بیان اینکه وحدت ریشه قرآنی دارند و با استقرار حکومت جمهوری اسلامی مفاهیم قرآنی از مهجوریت خارج شد، تصریح کرد: باید با رعایت حریم ادب برادری و برابری را در جامعه حکم فرما کرد.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه علمای شیعه و سنی باید با شناسایی گروههای منحرف، ادامه داد: اگر از ابتدا مردم سوریه تحت تأثیر توطئه دشمنان قرار نمی گرفتند، جنگ های طولانی بر آنان تحمیل نمی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار