آیا تاکنون دیده‌اید که در ورودی مطب پزشکی پلاکارد بزنند که به دلیل دریافت زیر میزی (بخوانید دزدی در روز روشن) این واحد تعطیل شده است؟ برای اصناف دیگر این مجازات اعمال ولی برای پزشکان به دلیل آپارتاید شغلی و تقدس کاذبی که برای خود قائل هستند چنین مجازاتی اعمال نمیشود.
کد خبر: ۷۹۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 07 November 2019

«تابناک هرمزگان»، حسن عباسی؛ هنگامی که در اثر دخالت درمانی یا جراحیِ پزشکی ، بیماری متضرر گردد سه اتفاق ممکن است رخ داده باشد؛
۱-عارضه‌ی درمانی ۲-قصور پزشکی ۳-تخلّف پزشکی
در بروز عارضه‌ی درمانی پزشک اشتباه و خلافی مرتکب نشده است و نمی‌توان عارضه را به کار پزشک نسبت داد و کلاً پزشک در بروز آن نقشی نداشته و بی‌گناه است.

آپارتاید در مواجهِ با پزشکان متخلّف!
به عنوان مثال بیماری نیاز به عمل جراحی برای بیماری حاد و اورژانسی نظیر بیمار تصادفی ، چاقو خوردگی و یا آپاندیسیت حاد و ... دارد و عدم دخالت جراحی می‌تواند منجر به مرگ بیمار شود ، در چنین مواردی سه تا پنج درصد احتمال عفونت زخم جراحی در تمام مراکز وجود دارد، در صورت بروز عفونت پزشک هیچ‌گونه کوتاهی و کم‌کاری نکرده که مستوجب تنبیه و جریمه باشد. مواردی از این دست را عارضه‌ی پزشکی می‌نامند.

در قصور پزشکی به دلیل اهمال و کم‌کاری و بی‌توجهی پزشک ممکن است شانس بروز عارضه‌ای افزایش و یا شدت عارضه بیشتر از میزان معمول در فرد بیمار تظاهر یابد.
مثلاً بیماری به عمل جراحی آپاندیسیت نیاز داشته ولی به دلیل تأخیر در جراحی بیمار با پریتونیت به اتاق عمل برده می‌شود در چنین حالتی تأخیر در انجام جراحی منجر به عوارض ناخواسته‌ی زیادی می‌گردد که اگر جراحی به موقع انجام می‌شد ، این عوارض ایجاد نمی‌گشت، در چنین حالتی پزشک دچار قصور پزشکی گردیده و مستحق مجازات و تنبیه است.
ولی تخلف در پزشکی عوارض و نتایج غیرقابل قبول و غیر قابل جبرانی را برای بیمار و جامعه به همراه خواهد داشت و پزشکان متخلف نه تنها جان و مال بیماران را به خطر می‌اندازند بلکه آبرو و حیثیت جامعه‌ی پزشکی را خدشه‌دار و همچنین اعتماد عمومی به پزشک و جامعه‌ی پزشکی را زیرسوال برده و امنیت جامعه را به هم می‌زنند.
پزشکان متخلف در واقع با عملکرد غلط و غیرانسانی خود نظم جامعه ، آسایش مردم و همکاران خود را به هم زده و باید باقدرت در مقابلشان ایستاد.
تخلفات پزشکی را می‌توان در دو مقوله دسته بندی کرد؛
۱-پزشکان متخلفی که از قوانین موجود شامل تعرفه‌های پزشکی ، کُدهای جراحی و حق العمل تبعیت نکرده و با دریافت پول زیادتر از بیماران در قالب زیرمیزی و یا شرکت‌های بیمه‌گر موجب بی‌اعتمادی عمومی و بی‌حرمتی جامعه‌ی پزشکی می‌گردند.
چنین پزشکان دنیاپرست و مال اندوزی که خوشبختانه تعدادشان زیاد نیست به سان یک میوه‌ی کرم زده در سبد میوه باید سریعاً شناسایی و مجازات گردند، در صورت تکرار تخلف در مغازه و کاسبی آنان برای همیشه بسته شود.
اگر دزدی چند مرتبه مرتکب دزدی گردد و به انجام کار زشت خود اصرار ورزد با او چه می‌کنند؟
ولی پزشک زیر میزی بگیر دزدی که علیرغم هزاران بار تذکر باز هم به کار زشت خود ادامه می‌دهد با احترام در جلسات نظام پزشکی شرکت و به جریمه‌ای ناچیز و تذکری کوچک برای وی بسنده می‌کنند.
آیا تاکنون دیده‌اید که در ورودی مطب پزشکی پلاکارد بزنند که به دلیل دریافت زیر میزی (بخوانید دزدی در روز روشن) این واحد تعطیل شده است؟
برای اصناف دیگر این مجازات اعمال ولی برای پزشکان به دلیل آپارتاید شغلی و تقدس کاذبی که برای خود قائل هستند چنین مجازاتی اعمال نمی‌شود.
دکان پزشک دزد و زیر میزی بگیری که به تذکرات توجه نمی‌کند در هر موقعیت و جایگاهی که باشد باید بسته شود و به اطلاع عموم رسانده شود تا از رواج دزدی و زیر میزی گرفتن جلوگیری شود.
دسته‌ی دیگر از تخلفات پزشکی انجام عملهای جراحی بدون ضرورت و انجام عمل‌های زیبایی است که نه به منظور کاهش درد و رنج بیمار بلکه فقط و فقط برای دریافت پول بیشتر انجام می‌شود ، در چنین مواردی اگر که عمل به درخواست خود بیمار انجام شده باشد چون ضرورتی برای انجام دادنش وجود نداشته پزشک متخلف «صد در صد» مستحق تنبیه و مجازات است ، چون دخالت درمانی وی موجب آسیب شده است.
مثلاً دختری جوان که مشکل تنفسی نداشته و ظاهر وی نیز بد نیست به جراح پلاستیک مراجعه و درخواست می‌کند تا بینی وی شکل فلان هنرپیشه گردد و یا نوک آن بالا برده شود ، جراح مربوطه می‌داند که این عمل ضرورت ندارد ولی برای ۱۰ و ۱۵ میلیون تومان جان دختر جوان را به خطر انداخته و شاهد موارد «مرگ و میر» فراوانی حین جراحی‌های پلاستیک بدون ضرورت بوده‌ایم.
این گروه از «پزشکان پول پرست» باید به کل از جامعه‌ی پزشکی حذف شوند زیرا عملاً طبابتی در کار آنها وجود ندارد و هدف آنان فقط مال اندوزی است.
آیا می‌توان به درخواست بیمار برای وی «سم» تجویز کرد تا به خود آسیب برساند ، انجام جراحی بدون ضرورت و عمل زیباییِ بدون ضرورت مثل خوراندن سم به بیمار است و در صورت بروز خطر جانی برای بیمار به مثابه قتل عمد است.
انتهای پیام/*

آپارتاید در مواجهِ با پزشکان متخلّف!

برچسب ها: وزارت بهداشت ، پزشک ، دکتر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار