کد خبر: ۷۹۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 05 November 2019

مهدی شادنوش ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد،اظهار داشت: یکی از روش‌های درمانی بیماران پیوند عضو است.

وی افزود: پس از مرگ مغزی در این شرایط بیماران زمان انتخاب ندارند و برخی اعضای بدن شرایط ندارد و باید پیوند اعضا انجام شود و از فرد اهداکننده به فرد نیازمند پیوند زده شود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری وزارت بهداشت بیان کرد:از نظر علم پزشکی بیماری که به مرگ مغزی مبتلا می‌شود شرایط بازگشت مجدد ندارد و به‌وسیله پیوند اعضا زندگی بسیاری از بیماران نجات پیداکرده است و 25 هزار نفر در نوبت پیوند اعضا هستند.

شادنوش عنوان کرد: با توجه به‌تصادف های جاده‌ای مرگ مغزی اتفاق می‌افتد، درگذشته اعضای افراد مرگ مغزی از بین می‌رفت ولی با پیوند اعضا شرایط خوبی ایجادشده است.

وی تصریح کرد: از علما و مراجع درخواست می‌کنیم مردم را در امر خیر پیوند اعضا تشویق کنند، از 25 هزارنفری که در انتظار پیوند عضو هستند روزانه 7 الی 10 نفر از دنیا می‌روند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد:فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود 8 عضو وی قابلیت اهدا دارد و حرکت بزرگی در کشور ایجادشده و بیماران زیادی به‌وسیله پیوند اعضا درمان می‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار