رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین : از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ؛ ۴۲۶۰ تن کود کشاورزی در بین بهره برداران این استان توزیع شده است .
کد خبر: ۷۹۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ 05 November 2019

۴۲۶۰ تن کود شیمیایی در استان قزوین توزیع شد

به گزارش تابناک قزوین، فاطمه خمسه ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در جلسه هماهنگی توزیع کود شیمیایی که با حضور معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان ، مدیران سازمان تعاون روستایی و خدمات حمایتی کشاورزی استان برگزارشد با بیان این مطلب افزود : از ابتدای سال زراعی جاری ۵ هزار و ۷۱۸ تن کود شیمایی به استان وارد شده که از این میزان ۴۲۶۰ تن برای کشت پائیزه بین کشاورزان استان توزیع شده است .

وی اظهار داشت : این میزان کود توزیع شده شامل ۱۷۸۴ تن کود اوره ، ۱۸۵۶ تن کود فسفاته و ۶۲۳ تن کود پتاسه است .

خمسه بر لزوم اهمیت و پیگیری بیشتر برای تامین کود مورد نیاز کشاورزی با توجه به اهمیت کشت های پاییزه بویژه گندم و جو و جلوگیری از سپری شدن تاریخ بموفع کشت این محصولات تاکید کرد .

وی اضافه کرد : بر اساس نیاز محصولات کشاورزی،کودهای مورد استفاده از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و تعاون روستایی متناسب با زمان مصرف برای بهره برداران استان تامین گردد.

خمسه با بیان اینکه ؛ از هم اکنون باید کود اوره برای مصرف سرک مورد نیاز کشاورزان استان تامین شود گفت : در حال حاضر کود اوره و پتاسه به میزان کافی در استان موجود است و همزمان با کشت بین کشاورران توزیع می شو‌د.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تاثیر کود در افزایش راندمان محصول گفت : استفاده بهینه و بموقع از کودهای کشاورزی ۳۰ تا ۳۵ درصد بر افزایش تولید محصول تاثیر گذار است .

وی از کشاورزان و بهره برداران استان خواست : کودهای مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید جهاد کشاورزی تهیه نمایند .

گفتنی است ؛ در این جلسه برهماهنگی و نظارت بیشتر بر تعاونی ها و مراکز عرضه کود کشاورزی تاکید شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار