خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در روزهای اخیر دگربار نام این گروهک تروریستی را بر سر زبان ها انداخت و همچنین باعث شد تا دونالد ترامپ با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از این موضوع به نفع خود بهره برداری سیاسی کند.
کد خبر: ۷۹۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 04 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: نخستین ویدیو از مبادله آتش میان کماندو‌های آمریکائی و تعدادی از عناصر داعش که شنبه گذشته در کنار ابوبکر البغدادی رهبرشان در خانه او در روستای باریشا در شمال سوریه بودند، روز شنبه از سایت روزنامه تایمز منتشر و تصاویر ویدیویی آن عملیات پخش شد.

روایت العربیه از آخرین نفس‌های البغدادی در تونل مرگ/ از راز به همراه بردن اجباری ۲ فرزندش تا قطع‌شدن سر+ تصاویر

در این ویدیو فردی به نام ابومصطفی همسایه البغدادی که منزلش در ۳۰۰ متری مکان اقامت او بود با شنیدن سر و صدا مبادرت به ضبط آن‌ها با تلفن همراه خود نمود، بدون اینکه متوجه شود این حادثه در واقع عملیات از میان بردن تروریست شماره یک جهان می‌باشد. گفته‌های همسایه البغدادی به روزنامه تایمز این روزنامه را در تهیه گزارشی مفصلی یاری داد. این گزارش حاوی جزئیات زیادی از جمله ویدیویی که روزنامه امروز شنبه منتشر کرد.  این درحالی است که ویدیویی که از سوی پنتاگون منتشر شد حاوی بخشی از عملیات و صامت و بی‌صدا بوده است.

جزیئات از این قرار است که تیم نابودگر عملیاتی متشکل از ۳۰ نفر «نیروی دلتا» آمریکا به همراهی ۶۰ تن از یگان زمینی حملات برق آسا، تمرین‌های خود را یک ماه پیش از حمله در خانه‌ای آغاز کرده بودند که در پایگاه هوائی آمریکا واقع در شهر اربیل درکردستان عراق شبیه به تفاصیلی گزارش شده از سوی خبر چین خود ساخته بودند که همراه البغدادی بود. بگفته وی این خانه در بیرون از روستای «باریشا» در شمال سوریه قرار داشت و البغدادی بعضی اوقات در آن تردد می‌کرد. زمانیکه خبرچین به آن‌ها اطلاع داد که البغدادی شنبه گذشته در این منزل خواهد بود و قصد انتقال به خانه امن دیگری در در شهر جرابلس در بیش از فاصله ۱۸۳ باریشا، در استان حلب را دارد، آن‌ها نیز بنوبه خود پنتاگون را در جریان گذاشته و وزارت دفاع هم نظامیانی را به کاخ سفید فرستاد تا مراتب را به ترامپ اطلاع دهند که البغدادی در دسترس است. آن‌ها از ترامپ خواستند تا دستور این عملیات را شنبه شب امضا کند. نام عملیات به بزرگداشت «کیلا مولر» زن فعال در زمینه امور بشر دوستانه آمریکائی، عملیات «کیلا مولر» نام‌گذاری شد.

این زن فعال درعرصه کمک‌های بشر دوستانه در سوریه فعالیت داشت که در نیمه اگوست ۲۰۱۳ در شهر حلب توسط نیرو‌های داعش ربوده شد و البغدادی این زن را طعمه خاص خود می‌دانست کیلا بعد از کمتر از دو سال که در اسارت این سازمان تروریستی بود، به قتل رسید.

بهمین دلیل ترامپ بدون فوت وقت دستور این عملیات را امضا کرد بطوری که ظرف چند دقیقه ۸ بالگرد از دو پایگاه هوائی اربیل و الاسد در عراق بهمراهی بالگرد‌های آفندی آپاچی و ۶ پهباد جنگی و یک جنگنده از کویت به پرواز در آمده و ۵ رزم ناو وناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده نیز در حالت آماده باش کامل قرار گرفته و بالگرد‌ها ظرف ۷۰ دقیقه در نیمه شب به خانه واقع در روستای «باریشا» رسیدند.

روایت العربیه از آخرین نفس‌های البغدادی در تونل مرگ/ از راز به همراه بردن اجباری ۲ فرزندش تا قطع‌شدن سر+ تصاویر

صدای ناشی از بالگرد‌ها، جمعی از عناصر داعش سوار بر مینی بوس سفید رنگ را که در بیرون خانه بود وادار کرد تا از خانه خارج شوند، ولی بالگرد‌ها بسرعت وارد عمل شده و آن‌ها را به رگبار بستند بطوری که در اثر رگبار شدید گلوله از دو بالگرد و شلیک بمب، همه این عناصر کشته شدند و مکان مزبور از سوی عناصر یکان زمینی عملیات برق آسا محاصره و عناصر یگان «دلتا فورس» دیوار را منفجر کرده و سوراخی در آن ایجاد نمودند در اینجا بود که مترجم عربی از کسانی که قصد درگیری ندارند خواست تا خود را تسلیم کنند که دو مرد به همراه ۱۱ کودک از خانه خارج شده و خود را تسلیم کردند.

درگیری در جریان عملیات «کیلا مولر» با ۵ تن از عناصر مسلح داعش صورت گرفت که همگی کمربند‌های انتحاری بسته بودند و ۴ تن از آن‌ها زن و از همسران و نزدیکان البغدادی بودند.

البغدادی نیز کمربند انفجاری بخود بسته بود و سگ بلژیکی موسوم به «کونان» با سال‌ها سابقه آموزش رزمی، بوی او را تعقیب و البغدادی را که با دو فرزندش به تونل بن بست گریخته بود، دنبال کرد. البغدادی از این دو کودک بعنوان سپر انسانی برای حمایت از خود استفاده می‌کرد، اما زمانی که راه فرار را بسته یافت، مبادرت به اقدام آسان و در عین حال ناممکن یعنی منفجر کردن خود بهمراه دو کودکش کرد که کمتر از ۱۲ سال داشتند.

بعد از انفجار کماندو‌ها به اجزای باقیمانده از جسد وی نزدیک شدند ومشاهده کردند که سر وی از بدنش جدا شده و بقیه جسد نیز بکلی پاره پاره شده بطوری که تا حدی که مقدور بود آن را جمع آوری کرده و هر آنچه درخانه یافتند برای تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی با خود بردند.

شخصی با نام ابو محمد و پسرش را نیز اسیر کردند. خبرچین همراه با البغدادی در خانه بعد از انتقام از البغدادی بخاطر قتل یکی از افراد خانواده اش نیز توسط نیرو‌های کماندوی آمریکائی منتقل شد. این خبر چین با نزدیک شدن به البغدادی و تظاهر به وفاداری به او اطلاعات لازم را برای از میان بردن خطرناکترین شخص تحت پیگرد در اختیار آمریکائی‌ها قرار می‌داد. کماندو‌ها بعد از خارج کردن خبرچین اقدام به موشک باران این خانه و انهدام کامل آن کرده و بدین ترتیب ظرف کمتر از دو ساعت به داستان «تروریست» شماره ۱ جهان پایان دادند.

منبع: العربیه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار