دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین ۱۴ الی ۱۹ آبان ماه در شانگهای چین برگزار می شود که ۱۵ مؤسسه ایرانی نیز در نمایشگاه شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۷۹۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 03 November 2019

حضور ایران در نمایشگاه بین المللی واردات چین

دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین ۱۴ الی ۱۹ آبان ماه در شانگهای چین برگزار می شود. تا کنون شخصیت های سیاسی، بازرگانی و دانشگاهی بیش از ۱۷۰ کشور و منطقه و نمایندگان سازمان های جهانی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. تعداد موسسات شرکت کننده به بیش از سه هزار باب می رسد.

تعداد مؤسسات آمریکایی شرکت کننده در این نمایشگاه با افزایش ۱۸ درصد به ۱۹۲ باب رسیده است. مجموع مساحت غرفه هایشان ۴۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع است که این رقم در میان کشورهای شرکت کننده در مقام اول قرار دارد؛ این در حالی است که مقامات آمریکایی گه گاه مؤسسات آمریکا را به بازگشت به خانه فرا می خوانند.

طبق آمار مبلغ قراردادها در اولین دور نمایشگاه واردات چین به ۵۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون دلار رسید که تا کنون بیش از ۹۰ درصد آنها به سرانجام رسیده است.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در آئین گشایش اولین نمایشگاه بین المللی واردات چین اعلام کرد، پیش بینی می شود در ۱۵ سال آینده چین ۳۰ هزار میلیارد دلار کالا و ۱۰ هزار میلیارد دلار خدمات وارد خواهد کرد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که در ۵ سال آینده چین همچنان بزرگترین موتور رشد اقتصاد جهان خواهد بود.

حضور ایران در نمایشگاه واردات چین

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین گفت که رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در آئین گشایش نمایشگاه و ۱۵ مؤسسه ایرانی نیز در نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

کشاورززاده گفت: در حال حاضر ایران اقتصاد مقاومتی در پیش گرفته و در این برهه کلیدی باید فرصت برگزاری نمایشگاه بین المللی واردات چین را مغتنم شمرد و با تمام نیرو به خوبی در فعالیتهای آن شرکت کرد. کالاهای ایران مانند پسته، خاویار، فرش و زعفران شهرت جهانی دارد و باید در بازار چین سهمیه بیشتری احراز کند.

ایران همچنین می تواند ارقام صادراتی جدیدی به چین پیدا کند، برای مثال محصولات دریایی. بنا به گزارشها چندی پیش گمرک چین مجوز واردات مستقیم میگو از ایران را صادر کرده است.

چین بزرگترین بازار میگوی ایران است و هر سال حدود ۳۰ هزار تن میگو از ایران وارد می کند. پیشتر صادرکنندگان ایران از راه ترازیت ویتنام میگو را به چین صادر می کردند، اما واردات از طریق طرف ثالث در چین ممنوع شده است.

شایان ذکر است، دولت چین همیشه با قلدرمآبی تجاری و مدیریت درازدستانه آمریکا مخالف بوده است، اما دولت نمی تواند به فعالان بازار دستور بدهد و فقط می تواند آنان را تشویق و هدایت کند. از این رو خود فعالان بازاری باید بیشتر رایزنی کنند و مشکلات طرف متقابل را درک کنند تا در شرایط برابر تلاش های بیشتر به خرج دهند و نهایتاً و احتمالاً به سود متقابل و برد-برد برسند.
منبع:مهر

برچسب ها: چین ، واردات ، صادرات ، نمایشگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار