مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین : از ابتدای فصل کشت تاکنون ؛ ۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است .
کد خبر: ۷۹۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 03 November 2019

85 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر کشت گندم رفت

به گزارش تابناک قزوین،تورج بنیادی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اعلام این خبر افزود : از این میزان اراضی کشت شده ۲۰ هزار هکتار گندم آبی و ۶۵ هزار هکتار گندم دیم است .

به گفته ی وی ؛ بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال زراعی جاری بیش از ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم خواهد رفت .

بنیادی اضافه کرد : از این میزان ۴۷ هزار و ۵۴۵ هکتار گندم آبی و ۹۸ هزار و ۱۵۱ هکتار گندم دیم است .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : بارندگی های چند روزه اخیر باعث ایجاد تاخیر در روند کاشت گندم در اراضی کشاورزی و همچنین تاخیر در برداشت محصولات زراعی بهاره از جمله ذرت و گوجه فرنگی شده است .

بنیادی افزود : بر اساس آخرین آمار مدیریت راهبردی سازمان جهاد کشاورزی ؛ تاکنون ۶۴ میلی متر بارش در سطح استان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تا این تاریخ حدود ۱۷ میلی متر بارندگی بوده که ۲۷۶ درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می دهد .

وی خاطر نشان ساخت : با توجه به افزایش ضریب نفوذ بذور گندم و تنوع ارقام ؛ از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی ،جایگزین کردن ارقام جدید به جای ارقام با بیش از ۱۰ سال طول عمر زراعی می باشد .

بنیادی ارقام کشت شده گندم در مزارع کشاورزی استان را ؛ ارقام آبی شامل ؛ پیشگام ، پیشتاز ، سیوند ، سیروان و پارسی و ارقام دیم شامل ؛ سرداری ، آذر ۲ ، اوحدی ، هما و باران برشمرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار