معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان خبر داد؛
سرهنگ علی خالقیان گفت: امسال بر اساس برنامه اعلام شده ۳ هزار دانش آموز از استان سمنان به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۷۹۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ 03 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: سرهنگ علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جلسه هماهنگی برگزاری اردوی راهیان نور استان سمنان که در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد از آغاز اعزام راهیان نور دانش آموزی این استان از آبان‌ماه جاری خبر داد و گفت: امسال براساس برنامه اعلام شده ۳ هزار دانش آموز استان به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

او با بیان اینکه امسال برای اعزام حدود ۱۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی در این استان برنامه‌ریزی شده است افزود: اردو‌های راهیان نور دانش آموزی همواره با مشکل اعتباری مواجه هستند و این کمبود اعتبار در دیگر کاروان‌های راهیان نور وجود ندارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان سرانه هزینه هر دانش آموز در این اردو‌ها را بیش از ۳۵۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۵۰ درصد این هزینه از سوی سپاه و ۵۰ درصد نیز باید از سوی آموزش و پرورش استان تامین شود.

سرهنگ خالقیان با بیان اینکه سپاه قائم آل محمد (عج) استان دارای دو قرارگاه در اندیمشک و خرمشهر است افزود: یکی از این قرارگاه توسط استان ساخته شده و دیگری به صورت استجاری از سپاه استان قم در اختیار سپاه استان قرار گرفته است.

او گفت: تا پیش از این اردو‌های دانش آموزی از طریق خطوط ریلی اعزام می‌شد، اما با ارتقاء کیفیت و تکمیل ناوگان جوان سیر که بالغ بر ۸۰۰ اتوبوس دارد و در دو شهر سمنان و شاهرود نیز دارای شعبه است اعزام‌های استان از طریق این شرکت انجام می‌شود.

حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: راهیان نور از اردو‌های بسیار مهم برای آشنایی نسل جوان و نوجوان امروز با فرهنگ دفاع مقدس است.

او با بیان اینکه باید تدابیر لازم برای برگزاری اردو‌های راهیان نور به نحو مطلوب از این استان انجام شود افزود: اردو‌های راهیان نور نیازمند تأمین اعتبارات مورد نیاز است که البته نیاز است دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات و انجام تعهداتشان در این حوزه اقدام لازم را انجام دهند.

خجسته پور تأکید کرد: دستگاه‌ها و نهاد‌هایی نظیر آموزش‌وپرورش، فرمانداران، سپاه استان سمنان و دیگر دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات و بستر‌های لازم و نیاز‌ها و امکانات مورد نیاز برای برگزاری اردوی راهیان نور فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان داشت: فرمانداران در هر یک از شهرستان‌های استان می‌توانند نیاز نقدی و غیر نقدی را با استفاده از ظرفیت خیران فراهم کنند.

محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این جلسه گفت: در سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ دستکم چهار هزار دانش آموز از استان سمنان به مناطق عملیاتی اعزام شدند که این اعزام به بدهکاری یک‌میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریالی آموزش و پرورش به شرکت و دستگاه‌های خدمات‌رسان انجامید.

او تصریح کرد: با وجود مشکلات، اما برای اعزام دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جاری برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است و تعامل و همدلی خوبی بین دستگاه و نهاد‌های مربوط در جریان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در سال تحصیلی جاری برنامه‌ریزی برای اعزام دست‌کم پنج هزار دانش آموز سمنان به پارک موزه فرهنگی دفاع مقدس مرکز استان فراهم‌شده است که با برنامه‌ریزی اصولی این طرح در سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار