رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات اعلام کرد: کوهنورد ۳۸ ساله گمشده در جانپناه امیری (شمال پایتخت) روز گذشته (جمعه) پیدا و پس از انجام خدمات درمانی پایگاه را ترک کرد.
کد خبر: ۷۹۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 02 November 2019

کوهنورد گمشدهٔ مصدوم در شمیرانات نجات یافت

به گزارش تابناک تهران، حسن فراهانی صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: بنا بر اعلام تلفنی مبنی بر گم شدن فردی آسیب دیده حوالی جانپناه امیری، یک تیم امداد و نجات از پایگاه شیرپلا به منطقه اعزام شد.

وی افزود: با توجه به نامساعد بودن آب و هوا و مه شدید، پس از جستجو، نجات و پیدا کردن مصدوم، اقدامات درمانی اولیه صورت گرفت سپس به همراه نجاتگران به درمانگاه پایگاه شیرپلا انتقال و خدمات درمانی نهایی به ایشان ارائه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات تصریح کرد: مصدوم ساکن استان فارس بوده که همنورد خود را گم کرده و از ناحیه کف دست و زانو دچار آسیب دیدگی و سقوط همسطح شده بود.

وی افزود: سپس با پیگیری های نجاتگران پایگاه هلال احمر شیرپلا همنورد مصدوم پیدا شد و فرد مصدوم با رضایت شخصی خود درخواست ترک پایگاه به سمت پایین را به همنورد خود اعلام کرد.

فراهانی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه۲ تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار