معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان کرمانشاه گفت: جهاد کشاورزی و تعاون روستایی اقدامی برای مدیریت حاصل از پسماند گوجه انجام دهند.
کد خبر: ۷۹۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 30 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم،آذر ولی‌زاده ، با اشاره به اینکه افزایش تولید گوجه سبب ایجاد پسماندهای زیادی خواهد شد اظهار داشت: جهاد کشاورزی و مدیریت تعاون روستایی تمهیداتی را باید انجام دهند و با مدیریت کردن، پسماند حاصل از گوجه را به داخل رودخانه قره سو سرازیر نکنند.

 

وی با بیان اینکه پسماندهای گوجه نباید به داخل مکانی که سبب آلودگی زیست محیطی شود ریخته شود خاطرنشان کرد: عواقبی که در خصوص عدم مدیریت پسماندهای کشاورزی به ویژه در مورد گوجه که آلودگی زیادی ایجاد می‎شود بر عهده جهاد کشاورزی و تعاون روستایی است.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی و تعاون روستایی فکری برای مدیریت حاصل از پسماند گوجه انجام دهند عنوان کرد: کشاورزان نیز پسماندهای گوجه و دیگر محصولات کشاورزی. را در داخل رودخانه ها به ویژه قره سو خودداری کنند.

ولی‌زاده خاطرنشان کرد: امکان استفاده از ظرفیت‎های قانونی در جلوگیری از آلودگی در نقاط استان وجود دارد اما با توجه به قدمت، پیشینه و فرهنگ مردم استان انتظار می‌رود پیش از اقدام قانونی حفاظت محیط زیست در جلوگیری از آلودگی، تولید کنندگان و سایر بخش‌های جامعه راسا اقدام و پیشگیری کنند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار