در ۶ ماه سال جاری
بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به این مرکز ارجاع شده که بر اساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.
کد خبر: ۷۹۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷ 30 October 2019

 به گزارش تابناک مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران آمار معاینات انجام شده در شش ماه سال جاری در این استان را ۱۳ هزار و ۱۰۱ نفر اعلام کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

 علی عباسی با اشاره به اینکه از این تعداد ۸۵۶۶ نفر مرد و مابقی زن هستن، اظهار کرد: بر اساس این گزارش بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری با عدد ۲۷۸۰، بابل با ۱۶۰۷، آمل با ۱۳۵۸ نفر و کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهای عباس آباد با ۲۲۱ نفر ثبت شده است.

وی تصریح کرد: طبق آمار ارجاعی از مراکز مازندران مرداد ماه با ۲۳۳۶، شهریور با ۲۳۰۴، تیر با ۲۲۶۷ به ترتیب بیشترین و فروردین با ۱۸۹۵ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، گفت: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به این مرکز ارجاع شده که بر اساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

عباسی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی با بحث، گفت‌وگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار