مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: اکنون ۷۹۰ نفر در استان مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند که ۱۳۸ نفر از آنها امسال مشمول بیمه بیکاری شده اند.
کد خبر: ۷۹۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ 28 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  شکراله شیرخانی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: اکنون شرکت تعاونی ۲۴۵۱ طرح سولفات پتاسیم به دلیل مشکلات تعطیل و کارگران را اخراج کرده است، مطالبات کارگری به میزان پنج ماه معوق مانده که بر اساس بررسی ها و شکایات کارگران به شهرستان مشمول بیمه بیکاری می شوند.

وی ادامه داد: اکنون وضعیت این کارگران مشخص نیست که تا چه میزان بیکار هستند و می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند به همین دلیل باید هرچه سریعتر کارخانه وضعیت این کارگران را تعیین تکلیف کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام همچنین به طرح یارانه دستمزد برای حمایت از اشتغال در مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت: این یارانه، وجهی است که توسط دولت به موجب شیوه نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر ۳۵ سال به کارفرما پرداخت می شود و تاکنون برای ۱۰۲ نفر نیز یارانه دستمزد تعیین شده است.

شیرخانی اظهار داشت: به تازگی نیز یک بند از این دستورالعمل اصلاح شده و استان های پایلوت می توانند برای واحدهای مشکل دار با تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تا ۳۰ درصد از ظرفیت اجرای این طرح برای تثبیت اشتغال موجود واحدهای خود بهره برداری و مشمول یارانه دستمزد شوند که کارخانه سولفات پتاسیم جزء این مورد است و این کارخانه نیز می تواند پس از بازگشت کارگران از طرح یارانه دستمزد برای نیمی از آنها بهره ببرد.

وی گفت: طرح یارانه دستمزد از اول مردادماه سال جاری در ایلام و هفت استان دیگر کشور به عنوان پایلوت در حال اجراست که می تواند منجر به کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار شود.

وی تاکید کرد: مساله اصلی کشور، اشتغال جوانان و طیف سنی زیر ۳۵ سال است، بنابراین کارفرمایان با جذب این افراد مشمول مشوق ها قرار می گیرند و بر اساس قانون، ۳۰ درصد از هزینه کارفرمایان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان ایلام گفت: کارفرمایانی که قصد جذب نیروی جدید دارند می توانند با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ها با ارائه مدارک پس از بررسی در کمترین زمان نیروی جدید زیر ۳۵ سال و دیپلم به بالای شغل اولی جذب کنند و به دلیل جذب این نیرو بمدت یک سال تحت پوشش خواهد بود.

وی در ادامه از مدیرعامل کارخانه سولفات پتاسیم خواست که هرچه سریعتر بخشی از مطالبات کارگران اخراجی خود را که مدت پنج ماه است حقوق دریافت نکرده اند، پرداخت کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار