معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: باند سازمان یافته سرقت در ایلام وجود ندارد و هرآنچه هست تنها سرقت‌های خُردی است که توسط معتادها انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۹۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹ 28 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالوهاب بخشنده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: بیشتر سرقت‌ها در استان ایلام به‌صورت خُرد و توسط معتادان صورت می‌گیرد و باندهای حرفه‌ای و سازمان یافته سرقت در استان وجود ندارد.

وی افزود: سرقت مستوجب تعزیر جرم اول استان است و یکی از عواملی که باعث ایجاد انگیزه برای سارقان می‌شود، مالخران و خریداران اموال مسروقه هستند.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام خاطرنشان کرد: خریداران و فروشندگان اموال مسروقه گاهی در قالب فروشندگان دوره گرد و ضایعاتی فعالیت می‌کنند و از این طریق اموال مسروقه را از استان خارج کرده و در استان‌های مجاور به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد: نهادهای متولی مانند شهرداری، نیروی انتظامی و صنعت، معدن و تجارت باید نظارت دقیق بر صنف‌های مرتبط با این موضوع مانند دست فروشان و خریداران ضایعات و سمساری‌ها داشته باشند و از فعالیت غیرقانونی و بدون مجوز آنان جلوگیری به‌عمل آید.

بخشنده یادآور شد: یکی از راه‌های بسیار موثر در پیشگیری و مقابله با سرقت ایجاد اختلال و یا بر هم زدن چرخه خرید و فروش اموال مسروقه است.

وی تصریح کرد: در خرید فروش اموال و اجناس دست دوم نیز بعضا افراد از طریق فضای مجازی اقدام به خرید و فروش اموال و اجناس می‌کنند که این موارد هنوز در استان ایلام فراگیر نشده و پلیس فتا باید با رصد فضای مجازی با موارد اندک برخورد و اقدامات پیشگیرانه لازم را اتخاذ کند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار