کد خبر: ۷۹۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ 27 October 2019

تابناک / نماینده، ولی فقیه در گیلان گفت: ایجاد گسست بین نسل اول انقلاب با نسل‌های بعدی انقلاب از جمله راهکار‌های دشمن در مقابله با نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان امروز در مراسم رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که با حضور نیرو‌های مسلح مستقر در استان و مردم در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد با تسلیت این ایام گفت: اگر گفتمان مقام معظم رهبری را در ۳۰ سال گذشته بازخوانی کنیم تمام گفتار‌ها نورانی و چراغ راه انقلاب اسلامی است.
او به بیان گذشته انقلاب و ترسیم آینده جمهوری اسلامی ایران توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اهل فهم، دانش و بصیرت هستند و طبق گفتمان فرماندهی معظم کل قوا در راستای اهداف انظام اسلامی حرکت می‌کنند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ورود امام (ره) به میهن و تحقق جمهوری اسلامی دشمنان را به هراس انداخت، خاطرنشان کرد: هدف جمهوری اسلامی ایجاد تمدن بر مبنای احکام اسلام و سنت نبوی است.

آیت الله فلاحتی، ۹۰ درصد قانون اساسی ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را برگرفته از قانون کشور بلژیک دانست و بیان کرد: با استقرار نظام اسلامی و تشکیل مجلس، قوانین کشور براساس قرآن و سنت به تصویب رسید و این امر سبب هراس دشمنان شد بنابراین استکبار جهانی تمام قوای خود را علیه انقلاب اسلامی بسیج کرد.

وی، جنگ ۸ ساله رژیم بعث عراق علیه ملت ایران را از ترفند‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ایجاد گسست بین نسل اول انقلاب با نسل‌های بعدی انقلاب از جمله راهکار‌های دشمن در مقابله با نظام اسلامی است.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نسل اول انقلاب مانند پاره‌های گداخته آتش در کنار امام (ره) قرار گرفتند، تصریح کرد: دشمن متوجه شد اگر نسل اول بخواهد فرهنگ رفتاری و گفتاری خود را به نسل‌های بعدی انتقال دهد نابودی استکبار قطعی است.

آیت الله فلاحتی به خنثی شدن ترفند‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از راهکار‌های دشمن برای ایجاد گسست بین نسل اول و بعدی انقلاب، دوقطبی کردن جامعه است.

وی با بیان اینکه دشمن دوقطبی کردن را ابتدا از نخبگان جامعه آغاز کرد، افزود: دشمن به دنبال تقسیم جامعه به طرفداران و مخالفان تقابل و تعامل با جهان و همچنین طرفداران و مخالفان برجام است و عناصر خودفروخته داخلی نیز آن را پذیرفتند و این سو و آن سو رفتند.

امام جمعه رشت، هدف دشمن را تغییر در محاسبات راهبرد نظام اسلامی توسط نخبگان جامعه دانست و افزود: هدف دشمن ایجاد تزلزل بین نخبگان جامعه بر مبنای اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه ایجاد و تشدید اختلاف و همچنین دودستگی بین جامعه و حکومت از جمله راهکار‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی است، بیان کرد: فتنه سال ۸۸ یکی از مصداق‌های ایجاد دودستگی در جامعه است.

وی، فتنه سال ۸۸ را محصول تلاش بیش از ۲۰ سال دشمن برای دوقطبی کردن جامعه ذکر کرد و گفت: ایجاد خدشه در صفوف به هم پیوسته مردم و ایجاد فضاسازی کاذب با هدف پنهان سازی کارآمدی نظام از جمله اهداف دشمن در دوقطبی کردن جامعه است.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه فرار از پاسخگویی به مردم به دلیل مدیریت‌های ضعیف رهآورد دوقطبی کردن جامعه است، تصریح کرد: مسئولانی که باید نسبت به ضعف‌های خود پاسخگو باشند با دوقطبی شدن جامعه دیگر این اتفاق نمی‌افتد.

آیت الله فلاحتی، تلاش دشمن برای دوقطبی کردن جامعه را به منظور جلوگیری از تمدن سازی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: پذیرش مسئولیت در مسیر تمدن سازی اسلامی به معنای مجاهدانه کار کردن، دست و چشم پاک داشتن، خود را فدا کردن و در خط مقدم علیه دشمن ایستادن است.

وی با اشاره به وجود سرمایه‌های غنی انسانی در کشور، یادآور شد: اگر از سرمایه‌های موجود به درستی استفاده شود می‌توان کشور را ده‌ها مرتبه بالاتر ارتقا داد.

امام جمعه رشت با برشمردن وظیفه اساسی آحاد جامعه در راستای اهداف انقلاب اسلامی، اظهار کرد: توجه به هشدار‌های مقام معظم رهبری، حرکت در مسیر و آرمان‌های انقلاب و همچنین بصیرت افزایی در نسل حاضر از وظایف اساسی آحاد جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار