کد خبر: ۷۹۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 27 October 2019
اشرافیت سیاسی نمایندگان مجلس، هویت  نظام اسلامی را در رکن مهم مردم سالاری به چالش کشیده است بطوریکه این حجم از واگرایی و خیانت به مردم با هیچ دوره ای قابل قیاس نیست.

امروزه مجلس به محل لابی گری اصحاب ثروت و قدرت مبدل شده و مافیایی در آن شکل گرفته که می رود تا با نهادینه کردن آقا زادگی، تار و پود مردم باورمند به انقلاب را از هم بگسلد، با آپارتاید قومی و قبیله ای ساختارها را بشکند، نظام ملوک الطوایفی و اختلاف طبقاتی را احیاء کند و در نتیجه گام دوم انقلاب و تمدن سازی نوین اسلامی را ابتر نمایند.

 نظام مدیریتی در سایه شوم این اشرافیت سیاسی، استحاله و فشل شده و اشراف چشم در چشم شورای نگهبان و نهادهای نظارتی بر ویرانه های آن، نظام پوسیده ملوک الطوایفی را بانگ می زنند!

اشراف سیاسی، علقه خونی به شهداء و جانبازان دارند اما علقه فکری ندارند و با یدک کشیدن نام با عظمت شان بر آرمان های آنان می تازند و هر باورمند به دین و اخلاق و هنجارها را از میدان حق طلبی و حق خواهی عقب می رانند!

هرج و مرج و قانون گریزی، دست اندازی به بیت المال،حرام خواری و صدرنشینی، لیبرال منشی و کدخداپروری در چنین بازاری رونق یافته و اشرافیت سیاسی، مدیریتی، قومیتی و نیز اشرافیت اقتصادی شکل گرفته و مردم ناباورانه انگشت حیران به دندان گرفته و انتظار سپیده صبحی دگر دارند.

شهداء قهرمانان ملت اند و جانبازان و ایثارگران واقعی مورد تکریم اند اما حاشا و کلا که از این وضعیت خشنود باشند و در گور نلرزند از این همه ارزش ستیزی مدعیان رهروی که چون جانبازان جنگ صفین، راه بر حسین ابن علی بستند و شقی ترین انسان های تاریخ شده اند.

مجلس شورای اسلامی کم ندارد از این شقی ترین انسان نماهایی که با مدال جانبازی و خانواده شهداء سوء استفاده ها نموده و شکم از حرام سیر کرده و با مستی تمام لشکر جمع کرده و با زر و زور و تزویر نعره بر ولی زمان می کشند!

شورای نگهبان با همه قداست و نظارتش آن گونه که شایسته نام قهرمانان و قانون و آرمان خواهی نسل جدید انقلاب بوده، راه را بر این مهاجمان به دین و ولایت نبسته است!

انتطار مردم این است که شورای نگهبان از مواضع انفعالی خارج شود و با اِعمال نظارت استصوابی و احراز اهلیت، جامعه را از لوث افراد مدعی امانتداری نجات دهد که اگر چنین نشود بنی امویان زمان و از نفس افتاده های قافله  راست خضاب کرده و چپ  بنفش با اندیشه گندم ری، اسب سرکش خود را بر بدن های مطهر مظلوم ترین انسان ها باز هم می دوانند!

برای رسیدن به یک نقطه مطلوب و  تحقق راهبردهای تمدن سازی نوین اسلامی برگرفته از منویات رهبری به یک پالایش سیاسی و همه جانبه در بین داوطلبان مجلس جدید نیاز است تا واکسینه شود جامعه و سیستم اداری از اندیشه های مسموم اصحاب ثروت و قدرتی که لانه کرده و کعبه آمال و آرزوهایشان تمدن غربی است ولی در عین حال پز ایثارگری و امید لقلقه زبانشان است و در رفتار مردم ستیزند نه مردم سالار.
 اشرافیت سیاسی هسته ای متفاوت با پوسته دارد و در واقع با لفاظی و بازی با واژه ها دین و مردم را تواماً به مسلخ می برند.

کنش ها و واکنش های بحران زا بازتاب این رویکرد ناصواب است و باید با هدایت انتخابات در تراز نظام اسلامی، مسیر واقعی مردم سالاری با مجلسی برآمده از متن مردم نه از قِبل ثروت و قدرت شکل بگیرد و این مهم وابسته به نگاه شورای نگهبان است و بس.

زریر حجتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار