کد خبر: ۷۹۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲ 26 October 2019
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: وضعیت زیست محیطی سد شاه قاسم یاسوج مناسب نیست و باید با مدیریت پسماند نسبت به رفع نگرانی‌های زیست محیطی اقدام کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم از یاسوج، بحث آلودگی سد شاه قاسم یاسوج و 8 چاه تامین آب شرب شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل واقع شدن در زیر دست محل دفن روزانه 200 تن زباله به یک موضوع جدید و دغدغه برای مسئولان و متولیان امر، رسانه‌ها، فعالان محیط زیست و مردم شده است.
برای بررسی این مهم گفت‌گوی کوتاهی با سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد داشتیم که در زیر می‌آید.
هاشمی می‌گوید: شهرداری یاسوج هرچه سریعتر نسبت به دیوار کشی آبریز محل دفن زباله به سمت سد شاه قاسم اقدام کند تا در فصل بارش شاهد ریزش زباله‌ها به مخزن سد نباشیم.
وی با اشاره به اینکه سد شاه قاسم در نمونه برداری‌های گذشته هیچ گونه آلودگی مشاهده نشده و البته در روزهای اخیر یک نمونه دیگر انجام شده است، افزود: وضعیت زیست محیطی این سد مناسب نیست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تنها راه نجات را راه اندازی کارخانه بازیافت دانست و خاطرنشان کرد: کارخانه بازیافت زباله یاسوج مشمول ارزیابی زیست محیطی بوده ولی ارزیابی به محیط زیست تحویل نداده است.
هاشمی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 200 تن زباله مخلوط در دو پشته دشتروم دفن می‌شود، بیان کرد: بحث تفکیک زباله از مبدا ضروری است و نباید نسبت به این مهم بی تفاوت باشیم.
وی تاکید کرد: تعدادی از دهیاری‌ها در این استان نسبت به مدیریت پسماند روستاها بی تفاوت بوده‌اند که توسط شهرستان‌ها پیگیری‌های قضایی لازم انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امراله مهماندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
واقعیت این است که اراضی ملی در کشور در طول تاریخ متعلق به سرمایه دارهای صاحب قدرت و نفوذ بوده است و تفاوتی بین قبل از اسلام یا بعد از اسلام یعنی حکومت 2500 ساله شاهنشاهی ایران و حکومت 40 ساله جمهوری اسلامی ایران هم نداشته است ای کاش اینجانب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنج بودم ای کاش اینجانب کارشناس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنج بودم ای کاش اینجانب کاردان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنج بودم ای کاش اینجانب کارمند اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنج بودم ای کاش اینجانب آبدارچی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنج بودم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار