مدیرکل کمیته امداد قزوین :
مدیرکل کمیته امداد قزوین : در حال حاضر ۲۱ هزار و ۵۰۷ خانوار که ۳۴ هزار و ۸۰۳ نفر را شامل می شود، بالغ بر ۷۱ میلیارد ریال ماهیانه، از کمیته امداد استان قزوین کمک معیشت دریافت می کنند.
کد خبر: ۷۹۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 22 October 2019

پرداخت کمک معیشت به ۲۱ هزار خانواده تحت حمایت هر ماه صورت می گیرد

به گزارش تابناک قزوین،مدیرکل کمیته امداد قزوین،مجید مومنی، خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) را متنوع و در عرصه های مختلف دانست و بیان کرد: یکی از خدمات این نهاد پرداخت کمک معیشت ماهیانه به نیازمندان است که تمامی منابع آن از طریق اعتبارات دولتی تأمین می شود.

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار ۲۱ هزار و ۵۰۷ خانوار که ۳۴ هزار و ۸۰۳ نفر را شامل می شود، بالغ بر ۷۱ میلیارد ریال ماهیانه، از کمیته امداد استان قزوین کمک معیشت دریافت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: خانواده های مددجو دارای مشکلات مختلفی هستند و باید گفت که یکی از بدیهی و عادی ترین نیاز آنها هزینه های روزمره و معیشتی است.

وی همچنین افزود: از جمله نیازهای جدی خانواده های تحت حمایت که کمک در آن زمینه به ارتقای موثر زندگی نیازمندان منجر می شود، کمک های فرهنگی و اشتغال است.

مومنی عنوان کرد: وقتی خانواده ای فاقد درآمد باشد، هیچ گاه با کمک های مقطعی و یا مستمری ماهیانه به سوی زندگی پایدار حرکت نمی کند از این رو موضوع ایجاد فرصتهای شغلی برای مددجویان مستعد، رویکردی است که به طور جدی دنبال می شود.

وی تصریح کرد: خانواده با درآمد و استقلال مالی دارای عزت خواهد بود از این رو ایجاد اشتغال از طریق کمک به حضور مددجویان در عرصه های مختلف شغلی و یا معرفی آنها به کارفرمایان جویای نیروی کار رویکردی است که برای توانمند سازی اقتصادی آنان دنبال می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: برای این منظور بسته تشویقی برای کارفرمایان در نظرگرفته شده که در صورت جذب مددجویان به آنها تعلق می گیرد.

وی توضیح داد: کمک فرهنگی گام دیگری است که برای رفع محرومیت و توانمند سازی فکری و فرهنگی دنبال می شود.

مومنی عرصه های کمک رسانی به نیازمندان را نیز گسترده دانست و گفت: همانطور که نیاز مددجویان متفاوت و متنوع است، عرصه های خدمت رسانی نیز متفاوت است از این رو کسی که توانایی بکارگیری نیروی کار را دارد می تواند برای اشتغال یک نیازمند گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: کمک به خرید کتب کمک آموزشی، کمک به تأمین هزینه کلاس های تقویتی، تأمین سیار نیازهای تحصیلی و کمک هایی از این دست گام هایی است که به ارتقای زندگی مددجویان کمک می کند.

وی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می توانند کمک های خود را در سرفصل های مختلف از طریق کد #۰۲۸*۸۸۷۷* به نیازمندان اهداء کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار