مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: امسال ۶۵۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان زیر کشت محصولات پاییزه برود که بیشترین آن گندم است.
کد خبر: ۷۹۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 21 October 2019

به گزارش خبرگزار‌ی تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی استان کرمانشاه، امسال در فصل پاییز شاهد بارش‌های پاییزی بیشتری نسبت به میانگین سالانه خواهیم بود.

سال گذشته در پاییز ۲۹۱ میلی‌متر بارندگی در کرمانشاه داشته‌ایم، اما در پاییز امسال پیش‌بینی شده ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلی‌متر بارندگی داشته باشیم و با توجه به اینکه ۷۰ درصد زمین‌های زراعی استان به صورت دیم هستند، از این رو فصل پاییز در این استان می‌تواند فصلی تازه‌ای را برای کشاورزان رقم زند.

این روز‌ها کشاورزان استان کرمانشاه در حال بذر پاشیدن هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده امسال ۶۵۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان زیر کشت محصولات پاییزه برود که بیشترین آن گندم است.

شهریار قاسمی، گندم، جو، نخود، چغندر پاییزه و کلزا را در قالب محصولات پاییزه استان اعلام کرد و گفت: کرمانشاه قطب تولید محصولاتنخود وچغندر قند است، برای تولید بیشتر این محصولات توسعه کشت پاییزه با توجه به امتیاز‌هایی که دارد، مقرون و به‌صرفه است.

وی استفاده از باران پاییز و زمستان و صرفه‌جویی در مصرف آب را مهمترین امتیاز کشت پاییزه دانست و افزود: کشاورزان اگز از بذر اصلاح شده استفاده کنند منفعت بیشتری خواهند برد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار