جبار کیانی اظهار داشت: سرمایه گذار این طرح با دریافت پنج میلیون یورو بالاتر از سقف مورد نیاز تسهیلات ارزی خود به کشور امریکا سفر کرده و هنوز هم باز نگشته است.
کد خبر: ۷۹۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶ 21 October 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشست مشترک شورای اشتغال و سرمایه گذاری و کارگروه اقتصاد مقاومتی کهگیلویه وبویراحمد عصر یکشنبه به ریاست حسین کلانتری استاندار و جمعی از مسئولان و مدیران اجرایی مربوطه با هدف بررسی وضعیت ۱۷ طرح اقتصاد مقاومتی و همچنین پیگیری آخرین وضعیت چهار هزار میلیارد ریالی تسهیلات اشتغال روستایی در یاسوج برگزار شد.
در این نشست موضوعاتی مانند جذب افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی ، معرفی پنج طرح مهم از مجموع ۱۷ طرح اقتصاد مقاومتی به عنوان طرح های اولویت دار ، مشارکت ضعیف دستگاه های اجرایی استان در طرح آسیب شناسی اشتغال استان و همچنین معرفی و ارسال گزارش مدیران کم کار اقتصادی در زمینه اجرایی نکردن مصوبات از مهمترین موارد ی بودند که مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. اما در این بین رئیس اتاق بازرگانی به موضوعی اشاره کرد که نشان دهنده برخی ضعف ها و مشکلات در حوزه سرمایه گذاری ها است!
سفر بازگشت ناپذیر سرمایه گذار طرح باطری سازی به امریکا
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج دراین نشست بر ضرورت نظارت بیشتر بر اجرای طرح های سرمایه گذاری در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: سفر بازگشت ناپذیر سرمایه گذار طرح تولیدی باطری سازی در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج به کشور امریکا نتیجه عدم نظارت ها بر طرح های سرمایه گذاری است.
جبار کیانی اظهار داشت: سرمایه گذار این طرح با دریافت پنج میلیون یورو بالاتر از سقف مورد نیاز تسهیلات ارزی خود به کشور امریکا سفر کرده و هنوز هم باز نگشته است.
به گفته کیانی این طرح بیش از یک دهه است که غیرفعال شده و هنوز خبری از سرمایه گذار آن در دست نیست که اکنون گزارش شده که وی در کشور امریکا به سر می برد.
وی یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام شده افزون بر سه هزار میلیارد ریال طرح صنعتی و تولیدی راکد در سطح استان وجود دارد که به نظر می رسد بسیاری از آنها با مشکل ضعف مدیریتی مواجه شده اند و حتی با تزریق اعتبار و تسهیلات توان بازگشت به چرخه تولید را در چنین شرایطی ندارند.
 وی از استاندار و سایر متولیان امر خواست که در زمینه شناسایی متقاضیان و اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی اهلیت داشتن و توانایی مدیریتی شخص سرمایه گذار را مدنظر قرار دهند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز با تایید این اظهارات از معاون اقتصادی استاندار و سایر متولیان امر در حوزه اقتصادی استان خواست کمیته ای بمنظور تعیین تکلیف آخرین وضعیت طرح های عمرانی و صنعتی راکد در بخش های مختتلف تشکیل شود و طرح های راکد و مشکل دار در حوزه های گوناگون را مشخص کنند.
کلانتری تصریح کرد: اهلیت داشتن متقاضی سرمایه گذاری وجه مشترک دولت و بخش خصوصی است که باید دست اندرکاران و مسئولان امر بویژه بانک ها در این زمینه نیز دقت و نظارت کافی و لازم را انجام دهند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد که در نشست های قبلی اقتصاد مقاومتی بر ضرورت تسریع در اجرای مصوبات و همچنین انتخاب راه های میان بر و پرهیز از بهانه گیری های بی مورد از جمله کمبود اعتبار در طرح های اقتصاد مقاومتی ابراز نگرانی و گلایه کرده بود امروز اما بدون کمترین مماشات از دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی خواست گزارش کم کاری و کم توجهی برخی مدیران سهل انگار و کم کار در اسرع وقت به مسئولان و مقامات کشوری مربوطه ارسال شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
کدامشان نگرفتند .نرفتند ...انها رااعلام کنید .اینها ان قدرزیادند .حساب از دست بیرون رفته .نمی شود شمرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
خدا لعنت کنه مسئولای ما رو امین انشالله
تولید کننده در حال ورشکستگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
کارگروه رفع موانع تولید خودش یکی از بزرگترین موانع تولید بحساب میاد. توی این کارگروه نماینده های بانک‌های استان حضور دارند که با وجود اینکه در این کارگروه بعهده می‌گیرند که به فلان طرح صنعتی وام میدن، اما متاسفانه در عمل انجام نمیشه و برای بالا بردن بیلان کاری بانک و کج کردن سر کیسه به سمت دیگه آمار و اطلاعات غلط میدن. اگر کسی واقعا" دلش برای تولید میسوزه چرا حضورا از این طرحها بازدید ثمربخش نمیکنن. اگر هم بازدیدی انجام میشه صرافا به چند تا عکس توی اینستاگرام ختم میشه که این هم برای تبلیغ کاری خودشونه. اگر وامی هم درکار باشه غربالگری گرمسیری سردسیری شده. مسوولینی که ادعا دارید میخواهید کار کنید، بداد تولید برسید. بخدا با شکست هر واحد تولیدی چندین خانواده از کار بیکار میشن. چندین تحصیلکرده از خانواده ها حذف میشه. چندین جوان شاغل بیکار و الاف کوچه و خیابون میشه و چندین زن و دختر به روسپیگری کشیده میشه که آثارش توی همه خانواده ها دیده میشه.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
با خدارو شكر فساد سيستمي نيست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار