همتی گفت: برای سه شهرستان داراب، خرامه و فیروزآباد طرح اجرای داروی رایگان اعصاب و روان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۷۸۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ 17 October 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «عبدالرسول همتی» امروز (چهارشنبه 24 مهر) در نشست خبری مشترک معاون غذا و دارو و مدیر سلامت روانی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تامین و توجه به سلامت روان جامعه در ایجاد نشاط اجتماعی نقش بسزایی دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: از 18 تا 24 مهر به عنوان « هفته سلامت روان» نامگذاری شده که نشان از اهمیت موضوع سلامتی روان در جامعه است.

وی تامین سلامت روان را یک موضوع اجتماعی دانست و عنوان کرد: تلاش برای ارتقاء سلامت جامعه با شعار دادن محقق نمی‌شود و باید تمام سازمان‌ها دست در دست هم دهند تا سطح سلامت روانی ارتقاء یابد.

همتی با ابراز رضایت از اقدام انجام شده سال گذشته گفت: سال قبل، 80 کارشناس سلامت روان در 80 مرکز جامع سلامت مستقر کردیم که اقدامات ارزشمندی در راستای افزای شسلامت روانی انجام دادند و به شناسایی و درمان افراد مستعد پرداختند.

وی ادامه داد: از 4 میلیون و 200 هزار نفری که مورد غربالگری قرار گرفت، 600 هزار نفر دچار اختلال روانی شناسایی شده است که نیاز به رسیدگی و درمان دارند.

همتی از طرح اجرای داروی رایگان اعصاب و روان در شهرستان‌های فارس خبر داد و گفت: برای سه شهرستان داراب، خرامه و فیروزآباد این طرح در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: 114 نفر در معرض کودک آزاری و همسرآزاری در استان فارس شناسایی شده است که نیاز به رسیدگی و درمان بالینی و گاها دارویی دارند.

همتی اضافه کرد: در حوزه ارتقاء سلامت روان جامعه، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شناسایی مدارس پرخطر در معرض آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از وقوع خودکشی، مرگ ناشی از اقدام به خودکشی و ... تلاش جدی و پیوسته دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار