شهردار قم در بازدید از موکب اهالی هنر و رسانه در مسیر نجف و کربلا گفت: ترسیم و تبیین پیاده‌روی اربعین حسینی با زبان هنر و رسانه به اثرگذاری بیش از پیش این رویداد عظیم منجر می‌شود.
کد خبر: ۷۸۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ 17 October 2019

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقاییان نژاد در حاشیه بازدید از موکب هنر و رسانه در عمود 299 مسیر نجف – کربلا، ضمن قدردانی از مسؤولان این موکب، رسالت هنرمندان و اهالی رسانه را در پیاده‌روی اربعین مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر این حرکت بسیار عظیم ثبت و تحلیل نشود و ابعاد آن ترسیم نگردد بعدها برای نقد و بررسی آن و فعالیت پیام‌رسانی آن با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های هنری وقتی در کنار مراسم اربعین قرار بگیرد ما می‌توانیم آن را در تاریخ ثبت کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین با استفاده از تجربیات گذشته می‌توانیم به بررسی و رفع مشکلاتی که در گذشته وجود داشته است کمک کنیم.

شهردار قم با بیان اینکه حرکتی که در حوزه هنر و رسانه در ایام اربعین در حال انجام است می‌تواند سررشته بسیاری از پیام‌های بعدی باشد، اظهار کرد: خدا را شاکریم مجموعه‌هایی مثل موکب هیئت هنر و رسانه قم وجود دارد که امیدواریم بتوانند حرکت عظیم اربعین را ترسیم و هدف اصلی حرکت عظیم اربعین را تبیین کنند.

وی به در ادامه به تشریح بخشی از فعالیت‌های شهرداری قم در مراسم اربعین حسینی سال جاری پرداخت و گفت: شهرداری قم در این حرکت عظیم وظیفه خود را تسهیل گری در فعالیت‌های اربعین می‌داند و در شهر قم برای میزبانی از زائرین در مسیر تردد به سمت کشور عراق اقدامات زیادی انجام داده است.

سقاییان نژاد انتقال زائرین با 75 دستگاه اتوبوس را از جمله اقدامات شهرداری قم در این ایام برشمرد و گفت: برخی دیگر از اقدامات شهرداری فعالیت‌های خدماتی بوده که در قالب تسهیلات در کنار برخی از موکب‌ها قرار گرفته است و البته این اقدامات در دریای فعالیت‌های صورت گرفته خادمان ملت برای کمک به خدمت‌رسانی‌ها بوده است.

گروهی از هنرمندان و خادمان هیئت هنر و رسانه قم و بسیاری از شهرهای دیگر به سرپرستی استاد مسعود نجابتی از هنرمندان برجسته کشور، با برپایی موکبی در عمود 299 مسیر نجف به کربلا، برای نخستین بار اقدام به برپایی یک چاپخانه در مسیر حرکت زائران کرده و با درج انواع شعارهای حسینی روی کوله‌پشتی‌ها، البسه و چفیه و پرچم‌ها به زبان‌های فارسی،عربی و انگلیسی، زمینه گسترش فرهنگ حسینی را در بین زائران اربعین حسینی به زبان هنر فراهم آورده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار