استاندار تهران با اشاره به ایجاد ثبات و پایداری در شرایط اقتصادی کشور با وجود جنگ اقتصادی دشمن گفت: این روند نشات گرفته از سیاست‌های موفق دولت در موضوع رونق و رفع موانع تولید و مشهود است.
کد خبر: ۷۸۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 15 October 2019
 

به گزارش تابناک تهران، اردشیر محسنی‌بندپی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح سه پروژه صنعتی و دامی شهرستان فیروزکوه اظهارداشت:  در بدترین برهه زمانی که انواع مشکلات برای نظام ما ایجاد شده بود با تدبیر و عنایت دست‌اندرکاران، خدمتگزاران و برنامه اقتصاد مقاومتی به مرحله‌ای رسیده‌ایم که بر اساس نظر کارشناسان شاهد مهار تورم، کاهش نرخ بیکاری، بهبود فضای کسب و کار و ثبات ارزی کشور هستیم.

وی ادامه داد: در کنار سیاست های موفق دولت، مردم نیز نشان داده‌اند با پشت سر گذاشتن سختی‌ها به شرایط پایدار رسیده‌اند ضمن اینکه البته با فضای مطلوب هنوز فاصله داریم.

استاندار تهران با بیان اینکه در بعد کلان صنعت نیازمند تامین زیرساخت‌هایی مثل آب و برق هستیم تا مشکل صنعتگران رفع شود، تصریح کرد: در بخش صنعت با حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال پویایی واحدهای غیرفعال هستیم تا مشکلاتی از جمله زیربنایی، نقدینگی، سرمایه در گردش و سایر مسائل را حل کنیم.

وی افزود: در بخش صنعت از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز استفاده شده است، به طوری که امروز ۲ کارخانه (تولید شیرینی آردی و آبمیوه) فیروزکوه که به بهره برداری رسید از آخرین فناوری های روز دنیا برخوردار بود.

محسنی بندپی با بیان اینکه در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات استان تهران مزیت‌های نسبی در پهنه جغرافیایی شاهد هستیم گفت: در شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند ظرفیت‌های کشاورزی خوبی وجود دارد به گونه ای که ۷۰ روستای فیروزکوه در تولید و ارزش افزوده فعال و پویا هستند.

استاندار تهران تاکید کرد:‌ بر اساس سند توسعه استان در بخش کشاورزی شهرستان های فیروزکوه و دماوند به ترتیب ۳۷ و ۲۱ درصد ظرفیت اشتغال را دارند که در این زمینه نیازمند توجه ویژه مسئولان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایطی برای سیب زمینی کاران شهرستان فیروزکوه و تولیدکنندگان سیب درختی شهرستان دماوند ایجاد شود تا محصول روی دست آنان نماند.

با حضور معاون اول رئیس جمهوری، مراسم بهره‌برداری ۲ طرح صنعتی و تولیدی در شهرستان فیروزکوه استان تهران با حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روز سه‌شنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد.

همچنین امروز یک شرکت دانش بنیان مرکز اصلاح نژاد دام سبک در فیروزکوه با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار  بهره برداری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار