معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: به منظور نگهداشتن جمعیت پایدار در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان و ایجاد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها بدنبال ایجاد شغل های مکمل برای روستائیان و ایجاد مجتمع های صنایع کارگاهی در روستاها هستیم.
کد خبر: ۷۸۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 14 October 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، حجت الله غلامی درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بدنبال ایجاد مجتم های صنایع کارگاهی در هر چند روستا هستیم که بتوانیم اشتغال های متمرکز را در روستاها ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه ایجاد شغل های مکمل برای روستائیان در دستور کار است، ادامه داد:با توجه به اینکه در حال حاضر بالغ بر 75 روستا متروکه شده است و این در حالی که 30 درصد حاشیه نشین داریم که بالغ بر 600 هزار نفر جمعیت دارد با شغل های کاذب و با تجهیز و ارائه تسهیلات در روستاها می توانیم جمعیت حاشیه نشین را به روستاها منتقل کنیم و صاحب شغل های واقعی شوند.
معاون عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال 75 جمعیت روستاها 70 درصد و جمعیت شهری 30 درصد است که در این سالها جمعیت شهری و روستایی برعکس شده است، ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت طی این سالها که از 30 میلیون نفر به 80 میلیون نفر رسیده است بنابراین شاهد تبدیل شدن بسیاری از روستاها به شهرها شدیم به این صورت که در این سالها تعداد 50 شهر در استان اصفهان به 108 شهر رسیده است.
وی افزود: برای ایجاد تضمین در روستاها و ماندگار نگه داشتن جمعیت فعلی در روستاها در سه شهر شهرضا، سمیرم و دهاقان شوراهای عشایر ایجاد کردیم و سه نمایشگاه بزرگ از صنایع دستی فراهم ساختیم که تولیدات دست عشایر بود و از این منظر اقداماتی برای اشتغال زایی روستائیان کردیم.
غلامی نیز از فراهم کردن زمینه های کشاورزی و جهت دادن کشاورزان به کشت و کارهایی که برای آنها درآمد ایجاد کند را از دیگر اقدامات خواند و گفت: با جلوگیری از کشت های مازاد و کشتهایی مثل پیاز و هندوانه و سیب زمینی و برنج که نیاز آبی بالایی دارد و جایگزین کشت هایی که بتوانیم روی بخش صادرات سرمایه گذاری کرد، در دستور کار است.
وی از سرمایه گذاری روی 4محور ویژه از جمله تیران و کرون، نایین و خور و طبس خبر داد که در دو مرحله اقدام به دو بانده کردن این محورها شود، گفت: امسال بخشی از این پروژه اجرایی خواهد شد و یک مرحله در سال 99 و تا سال 1400 محور کامل خواهد شد که یکی از این محورها محور مصراست محور بیاضه که تمام شده و محور فرخی به خور است که تا پایان امسال به اتمام می رسد.
معاون عمرانی استاندار اصفهان از محرومیت زدایی شهرستان خور به عنوان یک شهرستان پایلوت خبر داد و گفت: بهسازی و توسعه راه های روستایی یکی دیگر از پروژه هایی که در دستور کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار