استاندار سمنان گفت: سال گذشته تنش‌های کارگری در استان سمنان نداشتیم و تعدادی از کارخانه‌ها در استان در مرحله افتتاح قرار دارند.
کد خبر: ۷۸۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 14 October 2019

تصاویر خبری استان سمنان با شبکه اطلاع رسانی مرآت

به گزارش تابناک سمنان: علی‌رضا آشناگر عصر امروز در نشست اقشار، معتمدان، فعالان سیاسی و اجتماعی و نهادهای مدنی استان سمنان با معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: استان سمنان صنعتی و دارای دو هزار و 200 واحد صنعتی است که کمتر متأثر از تحریم بوده‌اند و از نظر ایجاد اشتغال توفیقات خوبی در استان داشته‌ایم.

وی بیان کرد: استان دارای ۶۰۰ واحد معدنی فعال است و تولیدات معادن استان به دلیل فرآوری نشدن و کمبود آب، با قیمت مناسب به فروش نمی‌رسند.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان در سال جاری وضع خوبی از نظر ارجاع پرونده، تشکیل جلسات و ارزیابی و نظارت پرداخت دارد و از نظر پرداخت تسهیلات رتبه اول کشور و از نظر حجم تسهیلات پرداختی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

آشناگر با بیان اینکه در زمینه پرداخت سرمایه در گردش نیز در استان نگرانی وجود ندارد، گفت: در زمینه مشاغل خانگی و تسهیلات روستایی توفیقات خوبی کسب شد و مشکل پرداخت سرمایه در گردش معادن و کارگاه‌ها به‌سرعت برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش در استان سمنان پرداخت و پرداخت تسهیلات در سال جاری نیز آغاز شده است و محدودیت سقف پرداخت وجود ندارد.

استاندار سمنان گفت: در زمینه نوع خدماتی که دولت به مردم ارائه می‌دهد، به گواه ارزیابی‌های متعددی که انجام گرفته، استان سمنان موفق به کسب رتبه دوم در زمینه جلب رضایت مردمی شده است.

سمنان در زمینه کشاورزی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد

آشناگر افزود: تنش کارگری در سال گذشته نداشتیم و تعدادی از کارخانجات در استان در مرحله افتتاح قرار دارند؛ ۳۴ درصد از پهنه استان در کویر مرکزی قرار دارد اما با این حال استان سمنان در زمینه کشاورزی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی تصریح کرد: سالانه ۱۹ میلیون زائر از استان عبور می‌کنند و گردشگری بخشی از تولید ثروت در استان شده است و جشنواره ایل سنگسری نیز در ماه آینده در استان و با هدف داد و ستد فرهنگی در سطح کشور در استان و معرفی فرهنگ غنی عشایر برگزار می‌شود.

استاندار سمنان افزود: یکی از نیازمندی‌های مدیریتی کشور تشکیل اتاق‌های گفت‌وگو بوده و گفت‌وگو یکی از ضروریات جامعه فعلی است و باید نظرات گروه‌های مختلف را بشنویم.

آشناگر اظهار کرد: دانشگاه باید با صنعت ارتباط جدی داشته باشد و بخشی از مسائل در همین اتاق‌های گفت‌وگو برطرف می‌شود. فکرهای بدیع و اندیشه‌های خوب زیادی در جامعه داریم و با تشکیل خزانه فکر و بانک اطلاعاتی باید از این افکار استفاده شود.

وی اضافه کرد: دو پارک علم و فناوری در استان فعال بوده و حمایت از محصولات دانش‌بنیان مورد توجه است؛ استان سمنان در زمینه سهم بانوان در مدیریت استان رتبه ششم کشوری را دارد و وضع باید از این بهتر شود و در سطوح معاونت استاندار، بخشداران و مدیران کل باید عرصه برای بانوان باز شود.

فعالیت ۴۰۰ تشکل مردمی در استان سمنان

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این نشست بیان کرد: جامعه مدنی در استان سمنان پویاست؛ این استان از دیرباز در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی فعال بوده و مهد عرفا و بزرگان است.

وی بیان کرد: از نمایندگان اقشار مختلف برای شرکت در این جلسه دعوت شده است و خوشحالیم این جلسه با حضور اعضای جامعه مدنی استان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: ۴۰۰ تشکل مردمی در استان فعال هستند و از این تعداد، ۲۰۰ تشکل از وزارت کشور مجوز گرفته‌اند.

خجسته‌پور اضافه کرد: تجمع‌های کارگری در استان سمنان، ۳۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است؛ ۶۰ درصد جامعه دانشجویان استان غیربومی هستند و به ازای هر ۹ نفر از جمعیت استان، یک نفر دانشجو هستند.

 وی بیان کرد: خانه احزاب شعبه استان سمنان در بهمن ۹۵ تشکیل شده و شرایط برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات آماده است.

وی گفت: انتخابات باید در تراز جمهوری اسلامی برگزار شود و همراه با افزایش مشارکت مردم باشد؛ انتخابات باید سالم و بی‌طرفانه و در شأن جمهوری اسلامی برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: ستاد انتخابات استان سمنان نیز تشکیل شده و شرایط و امور موردنیاز در استان برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات مهیاست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار