عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه هنوز در جامعه ما عده‎ای با شوخی و خنده از کنار مدیریت زنان و سهم این بخش از جامعه در تصمیم‌گیری‌ عبور می‌کنند، گفت: این موضوع باعث نادیده گرفتن سهم زنان در تمام عرصه‌های مدیریتی شده است.
کد خبر: ۷۸۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 14 October 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:یلدا راهدار اظهار کرد: نه تنها تناسبی میان سهم مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ...در کشور و تبع آن استان فارس با میزان تصمیم گیری آنها در حوزه‌های مدیریتی وجود ندارد که متاسفانه عده‌ای در جامعه به شدت زنان توانمند را سرکوب می‌کنند.

او ادامه داد: این موضوع قابل انکار نیست که افرادی در جامعه ما به شدت مخالف حضور زنان در عرصه‌های مختلف هستند و اگرچه تعداد این افراد اندک است اما فریادشان پر سر و صداست و با ابزارهای محتلف سعی در جلوگیری از حضور زنان در مجامع تصمیم گیری دارند.

این بانوی کارآفرین عنوان کرد: زنان توانمند و پیشرو زیادی در کشور در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند که تحت فشارهای رسانه‌ای و ... قرار دارند و طبیعی است که زنانی که آنها الگوبرداری می‌کنند، دچار واهمه و ترس در پذیرش پست‌های مدیریتی شوند.

راهدار که معتقد است جامعه ایرانی هنوز پذیرای این موضوع نشده که مدیریت زنان مانند مردان ممکن است ایجاد هزینه‌هایی برای افراد کند، گفت: نتیجه چنین رفتاری عدم پذیرش پست‌های مدیریتی توسط زنان در دستگاههای اجرایی دولتی می‌شود.

وی ادامه داد: چنین زنانی تصورشان بر این است که نیازمند یک پشتیبان از نوع مدیران مرد هستند که یک فضای حمایتی از آنها به وجود بیاورد.

وی عنوان کرد: البته مسائل تربیتی نقش مهمی در این موضوع دارد، به عنوان مثال بانویی که از اعتماد به نفس بالا برای پذیرش ریسک‎های احتمالی در مدیریت برخوردار باشد با دیگرانی که کمتر متخلق به این ویژگی باشند، متفاوت است.

راهدار افزود: به همین دلیل زنان توانمندی که قدرت ریسک پذیری پایینی دارند در صورت پذیرش مدیریت، به مدیران ویترینی تبدیل می‎شوند و پس از مدتی در حاشیه قرار می‎گیرند.

او همچنین از ایجاد بانک اطلاعاتی ویژه زنان فعال در عرصه اقتصادی و کارآفرینی استان فارس خبر داد و گفت: حضور زنان در اقتصاد مانند دیگر حوزه‎ها از عدم یکسانی و همسانی با مردان برخوردار است و اگرچه حرکت‌هایی هم انجام شده اما همچنان با حضور جدی آنها فاصله دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس که معتقد است زنان مدیر با دقت و احساس مسئولیت بیشتری در مجامع تصمیم گیری، تصمیم می‎گیرند، گفت: البته این مهم بدین معنا نیست که زنان از درصد انحراف کمتری در پست‎های مدیریتی نسبت به مردان برخوردارند، بلکه افراد سالم چه زن و چه مرد باشند، کار خود را به درستی انجام می‎دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار