معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین: خسارت آفت مگس زیتون در باغات زیتون استان به کمتر از ۴ درصد رسیده است .
کد خبر: ۷۸۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 13 October 2019

خسارت آفت مگس زیتون در استان کمتر از ۴ درصد

به گزارش تابناک قزوین مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه پدافندغیر عامل سازمان  که با حضور اعضا برگزارشد افزود : امسال مبارزه با آفت مگس زیتون  درسطح ۴۵۰۰ هکتار انجام شده و نسبت به سال گذشته (۱۹۳۷ هکتار ) بیش از ۲ برابر افزایش یافته و خسارت به کمتر از ۴ درصد رسیده است .

 وی اظهار داشت : مبارزه با آفت مگس زیتون طی چندین سال در سطح ۴۸ روستای زیتون خیز بخش طارم سفلی شهرستان قزوین  انجام‌ شده است  .

 اسماعیلی گفت : مبارزه با این آفت همگانی طی چندین سال گذشته با جدیت و تلاش مضاعف کارشناسان  بخش اجرا ، تحقیقات ، ترویج سازمان جهاد کشاورزی انجام شده و لازم است  کلیه دستگاههای اجرایی در مبارزه و کنترل این آفت مشارکت کنند .

معاون بهبود تولیدات  گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد : موفقیت در کنترل و مبارزه با آفت مگس زیتون تنها با مشارکت گسترده  باغداران و همچنین احساس مسوولیت کلیه بهره برداران امکان پذیر  است.

اسماعیلی افزود : برداشت زیتون از باغات آغاز شده و پیش بینی می شود امسال بیش از  ۲۷هزار تن محصول برداشت شود که از این میزان  ۶۰ درصد زیتون کنسروی و ۴۰ درصد بصورت روغنی برداشت می شود .

وی  پیش بینی کرد :  امسال بیش از ۲ هزار تن روغن زیتون در استان تولید شود.

اسماعیلی بر لزوم مشارکت بیشتر باغداران درمبارزه و کنترل آفت مگس زیتون تاکید کرد .

گفتنی است ؛ درادامه این جلسه رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان  قزوین در خصوص اقدامات انجام شده در کنترل ومبارزه با آفت مگس زیتون گزارشی ارایه  کرد.

برچسب ها: خسارت ، تولیدات ، آفت ، مگس ، زیتون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار