معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: تهران تنها استان کشور است که سند توسعه دارد که در این راستا می توان تحول عمیقی را در فرآیند بودجه ایجاد کرد.
کد خبر: ۷۸۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 13 October 2019

تهران تنها استان دارای سند توسعه در کشور است

به گزارش تابناک تهران، شهرام عدالتی روز شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که با حضور مسئولان منطقه در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد، با تاکید بر اجرایی نمودن سند توسعه شهرستان، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در منطقه، توجه به حوزه امور منابع آب بعنوان یک چالش است زیرا این شهرستان از نظر آمایش سرزمینی در حال توسعه و تحول سکونتی می باشد و قطعا در آینده تامین آب سخت تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۸هزار چاه غیرمجاز در استان تهران وجود دارد، افزود: بخش عمده ای از این چاه ها در حوزه شرق استان تهران است و این به دلیل نوع سکونتگاهی منطقه می باشد زیرا هر واحد بصورت غیرمجاز در حال حفر چاه است و اگر امروز چاره اندیشی نکنیم، در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

این مقام مسئول با تاکید براینکه برای حل مشکل چاه های غیر مجاز، بستن کامل همه چاه ها صحیح نیست، بیان داشت: بستن چاه هنر نیست بلکه تامین نیاز مردم مهم است که دراین راستا باید برنامه ریزی صحیح را به کار بست.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه دولت یک تسهیل گر است و برای تامین و جذب اعتبارات باید دستگاه های دولتی تلاش کنند، افزود: امسال ۵۷ میلیارد به دستگاه ها با هدف استفاده از ظرفیت تبصره  ۱۹ تحت عنوان مشارکت عمومی و خصوصی توزیع می شود که اگر مسئولان امکان جذب دارند، می توانند از آن بهره مند شوند.

عدالتی با اشاره به اینکه از سال آینده فرایند بودجه تغییر خواهد کرد، گفت: بارزترین مسئله این است که دیگر بودجه نفت را نخواهیم داشت و بر اساس یارانه‌های پنهان در انرژی، مالیات و غیره از این منابع استفاده خواهد شد؛ دستگاه ها منتظر بودجه های سال های آینده نباشند.

وی با اشاره به اینکه در آینده نظام بودجه به سمت نظام درآمد هزینه و برنامه محور پیش خواهد رفت، گفت: در این راستا هر دستگاهی هزینه‌های خود را تأمین می‌کند که این موضوع به نفع استان تهران خواهد بود چرا که استان تهران ۶۸ هزار میلیارد تومان به دولت مالیات می‌دهد و تنها ۲ درصد از آن به تهران بازگشت دارد.

 

تصویب اعتبار احداث تقاطع غیرهمسطح مهرآباد رودهن و کمربندی جنوبی دماوند از محل جرائم راهنمایی و رانندگی

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری کمیته برنامه ریزی به عنوان یک نشست تاثیرگذار در توسعه منطقه، اظهار داشت: از محل جرائم راهنمایی و رانندگی دو طرح در شهرستان به تصویب رسیده که شامل احداث تقاطع غیرهمسطح مهرآباد رودهن و کمربندی جنوبی دماوند است.

وی همچنین با بیان اینکه از محل جرائم راهنمایی رانندگی و رانندگی، جهت اجرای پروژه‌های روستاهای شهرستان دماوند نیز اعتباری در نظر گرفته شده است، افزود: امسال پروژه های نیمه تمام روستایی و شهری اجرا و اتمام می شود که پروژه های ارزشمندی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا پایان سال ۹۸ روستای بدون گاز نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند با توجه به موقعیت فعلی بعنوان منطقه گردشگری استان تهران محسوب می شود که برای تحقق این مهم، لازم است زیرساخت های آن نیز فراهم شود.

صفری گفت: تقویت حوزه راه از جمله پروژه های مهم و اولویتدار منطقه است که در این راستا نقش دستگاه های دولتی در اجرای سند توسعه شهرستان با هدف داشتن برنامه ای منسجم و هماهنگ ضروری است.

فرماندار شهرستان دماوند همچنین از مسئولان خواست تا خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانون‌مند آماده کنند و تاکید کرد: هیچ یک از دستگاه‌های دولتی حق ندارد از وقت و سیستم اداری جهت منافع کاندیدای انتخابات استفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار