نماینده ولی فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین : اربعین امام حسین(ع) یک پدیده شگفت انگیز است و قرار است همه زحمات انبیای الهی و ائمه اطهار طی این مراسم ساماندهی شود و همه اندیشه‌های الهی باید محقق گردد.
کد خبر: ۷۸۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ 13 October 2019

اگر اربعین نبود امروز باید در قزوین با داعشی‌ها می‌جنگیدیم

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی،نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جمع خیرین صنعتگر اظهار کرد: خدا را شاکریم در فضای معنوی و ملکوتی خدمت رسانی به انبیاء و ائمه اطهار قرار گرفته ایم که این فضا فقط مخصوص عاشقان سیدالشهدا (ع) و حضرت زینب(س) است.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: هرچقدر توفیق پیدا کردیم برای رضای خدای متعال و خدمت به ائمه در هر عرصه ای قدم برداریم، باید بیشتر شاکر باشیم که خدای متعال این توفیق خدمتگزاری را به ما عنایت کرده است.
وی با بیان اینکه برای سیدالشهدا باید پاک‌ترین مال‌ها هزینه شود، ابراز کرد: سیدالشهدا زمانی که در مکه قصد عزیمت به عراق را کرده بودند در سخنرانی خود برای حاجیان آنجا شرایطی را گذاشتند و فرمودند هرکس این شرایط را دارد با من همراه شود. امروز نیز حرف امام همان است و هرکس که پول پاک و نیت خالص دارد باید در مسیر خدمت به سیدالشهدا قدم بردارد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اربعین امام حسین(ع) یک پدیده شگفت انگیز است و قرار است همه زحمات انبیای الهی و ائمه اطهار طی این مراسم ساماندهی شود و همه اندیشه‌های الهی باید محقق گردد.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: همه دارایی و زحمات پیامبر اسلام خلاصه شده در غدیرخم و اگر حادثه عاشورا نبود، غدیرخم به فراموشی سپرده شده بود. حضرت زینب(س) در مجلس یزید پس از شهادت سیدالشهدا و یارانش فرمودند؛” ای یزید تو نمی‌توانی وحی را بمیرانی و به خدا سوگند نمی‌توانی یاد ما را از میان برداری.”
وی تصریح کرد: جمله ما رایت الا جمیلای حضرت زینب(س) در تمام مسیر پیاده روی اربعین به نمایش گذاشته می‌شود و این جمله بزودی در اتوبان‌های عربستان و لبنان و کشورهای مختلف جهان خواهد درخشید.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: حضرت عباس(ع) در صحنه کربلا زمانی که دست مبارکش قطع شد قسم یاد کرد که اگر دست راست مرا قطع کنید تا قیامت از دین خدا حمایت خواهم کرد و این جمله حضرت بدین معناست که خداوند خریدار جان و روح و خون و مال ماست و امروز هم حضرت ابوالفضل دست ما و جریان اربعین را گرفته و با قدرت پیش می‌برد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امسال طبق پیش بینی‌ها مشخص است که شاهد جمعیت زائر چندین برابری برای حضور در پیاده‌روی اربعین هستیم و سفره داران این میهمانی که شما خیرین هستید باید رسالت و وظیفه خود را برای خدمت رسانی به سیدالشهدا به خوبی انجام دهید.
وی بیان کرد: امروز، اربعین درحال بسیج کردن مردم عالم برای قیام جهانی است، در دوره ای ایران قیام کرد امام راحل آمد، اگر جهان قیام کند چه کسی خواهد آمد؟ پیام قیام سیدالشهدا نجات مستضعفان جهان است و باید نقش خود را در این قیام جهانی به خوبی بشناسیم.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه حماسه اربعین زیرساخت امنیت است، عنوان کرد: اگر ما برنامه پیاده روی اربعین را نداشتیم باید شاهد حضور داعشی‌ها در خیابان‌های قزوین بودیم و در داخل شهر خود با این متجاوزان می‌جنگیدیم. اربعین ما را حفظ کرده و مدیون این جریان هستیم.
نمانده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: حماسه اربعین زیرساخت وحدت بین شیعیان و اهل سنت و بین مسلمانان و مسیحیان و همه مستضعفان جهان است و حماسه اربعین پشتوانه مقاومت اسلامی است. ایستادگی فلسطین و لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران به واسطه وجود اربعین است.
وی یادآور شد: حماسه اربعین زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت است و باید به فضایی برسیم که این حضور به ۴۰ میلیون زائر از سراسر جهان برسد و این امر حتما محقق خواهد شد.
امام جمعه قزوین ادامه داد: اربعین حسینی دانشگاه خودسازی است و جوانان ما با حضور در این سیل عظیم پیاده روی دچار تحول می‌شوند، بنابراین باید همه را برای حضور در اربعین تشویق کنیم.
آیت‌الله عابدینی در پایان اضافه کرد: اربعین حسینی کانون معنویت و عرفان است، امروز جهان بیش از هر زمان دیگری به معنویت نیازمند است، امروز تکنولوژی و رفاه و برج های سر به آسمان کشیده و پیشرفت دارد اما از معنویت خالی شده بنابراین باید با بزرگداشت و ترویج اربعین گسترش دهنده معنویت در جهان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار