مدیرکل بیمه سلامت ایلام:
مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: تمام افراد فاقد بیمه در استان شناسایی و تحت پوشش بیمه پایه اجباری بیمه سلامت قرار می گیرند.
کد خبر: ۷۸۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 12 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالدین رحیمی اظهار داشت: در راستای اجرای آیین نامه ارزیابی توان مالی تمام افراد فاقد بیمه شناسایی و تا پایان امسال تحت پوشش بیمه اجباری بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی افزود: طبق بند الف ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه، سازمان بیمه سلامت ملزم به بیمه اجباری همه افراد جامعه است و در این راستا با اجرای آیین نامه ارزیابی وضعیت تمام افراد محروم و کم درآمد که در دهک های پایین جامعه قرار دارند توسط دولت بصورت رایگان بیمه می شوند.

رحیمی یادآور شد: متقاضیان ابتدا باید در سامانه ارزیابی و آزمون وسع ثبت نام کنند و بعد از تعیین دهک درآمدی در سامانه بانک ایرانیان و وزارت رفاه توسط سازمان بیمه سلامت بیمه می شوند.

وی با بیان اینکه در این طرح افرادی با درآمد پایین بصورت رایگان بیمه می شوند، گفت: سازمان بیمه سلامت ایرانیان موظف است تمامی افراد فاقد پوشش بیمه را طبق مصوبه هیات وزیران تحت پوشش قرار دهند و افراد سه دهک اول را بصورت کاملا رایگان بیمه می کنند.

رحیمی افزود: بیش از ۷۶ درصد از جمعیت استان ایلام بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و به محض ابلاغ آیین نامه ارزیابی وسیع و بیمه اجباری بلافاصله این طرح عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: در سطح کشور ۶ میلیون نفر فاقد هر نوع بیمه شناسایی شده اند که پس از ثبت نام این افراد در سامانه وسع و تعیین دهک تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند.

مجموع جمعیت بیمه شدگان استان ایلام ۳۵۰ هزار نفر است./ح

 

ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار