مسئول موکب کوفه در نجف اشرف:
مسئول موکب "کوفه" در نجف گفت: در این موکب علاوه بر میان وعده‌های درنظر گرفته شده حدود 4 تا 4هزار و 500 پرس غذا در یک شبانه روز بین زائرین توزیع می‌شود.
کد خبر: ۷۸۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 12 October 2019

ارائه خدمات به زوار اربعین تا ۲۸مهر ادامه دارد/ توزیع بیش از ۴هزار پرس غذا

به گزارش تابناک قزوین، حمید غفوری مسئول موکب "کوفه" اظهار کرد: موکب کوفه از سال ۹۶ تاسیس شده که فقط کار توزیع مواد غذایی را برعهده دارد.
وی افزود: سال اول باتوجه به اینکه حجم زائرین را پیش بینی نکرده بودیم ۸ روز در کوفه انجام وظیفه کردیم اما از سال‌های بعد ۱۰ روز را کامل پوشش می‌دهیم.
مسئول موکب “کوفه” در نجف خاطرنشان کرد: در این موکب علاوه بر میان وعده‌های درنظر گرفته شده حدود ۴ تا ۴هزار و ۵۰۰ پرس غذا در یک شبانه روز بین زائرین توزیع می‌شود.
غفوری گفت: هرسال از شیره انگور برای تهیه حلوا و شربت شیره به عنوان میان وعده استفاده می‌کنیم که باتوجه به اینکه سال گذشته کشاورزان با سرمازدگی محصولات مواجه شدند، ۲ بشکه شیره به کشور عراق بردیم اما امسال ۴ بشکه در نظر گرفته شده است لذا به میزان میان وعده‌های در نظر گرفته شده افزوده خواهد شد.
وی ادامه داد: باتوجه به وسعت ۷۰ متری این موکب بیشتر در جهت توزیع مواد غذایی فعال است که با مشاکت چند خادم عراقی و ۲۰ نفر از خادمین ایرانی به صورت شبانه روز در حال فعالیت هستند لذا محلی برای اسکان نداریم.
مسئول موکب کوفه بیان کرد: علاوه بر خدمات ارائه شده یک روحانی همراه کاروان داریم و نماز جماعت، دعا و سینه زنی هم برای خادمین برقرار است.
غفوری گفت: طی این چندین سال که مسئولیت این موکب را بر عهده دارم نیز همواره سعی کرده‌ایم که حس برادری و دوستی با ملت عراق را مد نظر قرار دهیم به طوری‌که امسال برای دومین بار است که ما در تمام پوسترهای تبلیغاتی، بنرها، کاپیتاژهای حمل بار و حتی لباس خادمین با یک نماد خاص وحدت را به نمایش گذاشته‌ایم.
وی افزود: سال گذشته نماد ما دو دست بود که یکی پرچم ایران و دیگری پرچم عراق را در دست داشت و امسال هم تصویر یک قلب را داریم که یک درخت در آن طراحی شده که نیمی از آن پرچم ایران، نیم دیگر پرچم عراق و ریشه آن “الحسین یجمعنا” است که این دو درخت را بر هم وصل کرده است.
مسئول موکب کوفه خاطرنشان کرد: این موکب در شهر کوفه، خیابان محمد، ۲۰ متری پشت مسجد کوفه قرار دارد که با مشارکت مردم عراق فعالیت می‌کند.
غفوری تصریح کرد: ما از دولت هیچ انتظاری نداریم چراکه مردم ثابت کرده‌اند همه جا در صحنه هستند اما متاسفانه امسال ارگان‌های زی‌ربط جهت هماهنگی و صدور خروج و ورود کالا و کاپیتاژ وسایل نقلیه به شدت ما را اذیت کردند و کمترین حمایتی از ما نداشتند؛ تنها خواسته ما از دولت این است که زمان صدور مجوز ورود و خروج به ما موکب‌داران سخت نگیرند و کار ما را زودتر پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: در ایران هم با مشارکت مردم خرمدشت کار موکب سه راهی تختی را برعهده داریم که همزمان با تاسیس موکب کوفه راه‌اندازی شده است.
غفوری ابرازکرد: موکب سه راهی تختی در خرمدشت به کوفه جاماندگان معروف است که معمولا ۵ تا ۶ روز اول در مسیر رفت زائرین و از روز قبل از اربعین هم در سمت برگشت فعال است که در آن پذیرای وعده صبحانه و میان وعده زائرین خواهیم بود.
مسئول موکب کوفه در پایان گفت: موکب کوفه و خرمدشت از ۱۸ مهر تا ۲۸ مهرماه فعال است و آمادگی هرگونه پذیرایی از زائرین را خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار