مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی از ارائه وام برایازدواج دانشجویی خبر داد و گفت:‌ دانشجویان اردبیلی از تسهیلات ازدواج بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۷۸۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ 11 October 2019

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: به برکت خون شهدا، رزمندگان، ایثارگران و اساتید امروز جمهوری اسلامی ایران جزو کشور‌های تاثیرگذار دنیا است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف گفت: در طول 40 سال گذشته به اندازه 150 سال پیشرفت داشته‌ایم وبایدتلاش کنیم تا این پیشرفت‌ها افزایش یابد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه باید در جامعه تاثیرگذار باشد چرا که دانشگاه مبدا تحولات در جامعه است، افزود: هنر این است که انسان در عصر حاضر تحصیل کند و به عزت برسد.

حسنی با بیان اینکه اصل اول برای دانشجویان تحصیل و عالم شدن است، ولی در کنار آن نیز به فعالیت‌های فرهنگی در کانون‌ها و تشکل‌ها نیز باید اهمیت بدهند، تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند از خدمات و تسهیلات این دفتر در خصوص ازدواج دانشجویی، وام ازدواج، سفر عتبات عالیات، مشهد مقدس و در آینده نزدیک عمره مفرده استفاده کنند.

لزوم همراهی دانشجویان با برنامه‌های علمی و فرهنگی دانشگاه

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این آیین با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان جدید الورود این دانشگاه اظهار کرد: از دانشجویان انتظار می‌رود با برنامه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه همراه باشند.

وی افزود: اغلب اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی جزو شاگرد اول و دوم‌های دانشگاه‌های برتر کشور هستند و از فارغ التحصیلان دانشگاه ما در دانشگاه خودمان و بهترین دانشگاه‌های کشور و حتی برخی دانشگاه‌های خارج از کشور به عنوان اعضای هیئت علمی فعالیت می‌کنند.

حبیبی خطاب به دانشجویان با بیان اینکه از بستر دانشگاه محقق اردبیلی می‌توانید تا عالی‌ترین سطوح تحصیلی و اجرایی و مدیریتی پیش بروید، افزود: دانشگاه محقق اردبیلی دارای دو دانشمند یک درصد برتر جهانی، چندین استاد، پژوهشگر و دانشجوی نمونه کشوری و ده‌ها رتبه برتر کشوری است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت و توان علمی گسترده است، تصریح کرد: امیدواریم با توان علمی بیشتر از ظرفیت و قابلیت خود به نحو احسن استفاده کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با همت و تلاش مضاعت، در سال‌های آتی بخشی از دانشجویان به عنوان اعضای هیئت علمی در دانشگاه محقق اردبیلی استخدام شوند.

برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی دانشجویی در اردبیل

 رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن معرفی تاریخچه دانشکده، رشته‌ها و گروه‌های آموزشی موجود در این دانشکده اظهار کرد: این دانشکده دارای سه دانشجوی نمونه کشوری بوده است.

محمد نریمانی با بیان اینکه در حال حاضر دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دارای سه مجله علمی پژوهشی در حال چاپ بوده و اخیرا نیز دو مجله علمی پژوهشی دیگر در شورای پژوهشی دانشگاه مصوب شده است، افزود: همایش‌های ملی و بین المللی در دانشکده برنامه ریزی شده که این همایش‌ها برای سالجاری پنج مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تک تک برنامه‌های دانشگاه با هدف خاصی برای ارتقای دانشجویان برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: امید می‌رود دانشجویان در زمان فارغ التحصیلی با توانمندی بالا در جامعه موثر واقع شوند.

مرکز سلامت در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شد

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به فلسفه دانشگاه‌های نسل چهارم که جامعه محور نامیده می‌شوند، گفت: در همین راستا ارتباط دانشکده با جامعه و دستگاه‌های اجرایی استان به صورت مطلوب برقرار است و می‌توان گفت طرح‌های بین سازمانی این دانشکده حدود 30 درصد کل طرح‌های بین سازمانی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه مرکز سلامت و تندرستی نیز طی سال‌های اخیر راه اندازی شده و اخیرا نیز به خدمات روانشناختی و آمار و مشاوره گسترش داده شده است، تصریح کرد: این مرکز در اجرای پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیز بسیار موثر واقع شده است.

مدیر حراست دانشگاه محقق اردبیلی نیز دانشگاه را محیطی مقدس معرفی کرد و گفت: اگر بخواهیم دانشجوی خوبی باشیم، باید یاد بگیریم چگونه روی خط قانون حرکت کنیم تا موفق شویم.

علیرضا دستور با بیان اینکه کارهایمان باید از روی عقل و منطق باشد، افزود: دانشجویان در انتخاب دوست برای خود، افراد مثبت، درس خوان و خانواده دار را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر یادگیری هنر نه گفتن توسط دانشجویان بیان کرد: مشاوران بسیار خوبی نیز در دانشگاه حضور دارند تا در مواقع بروز مشکل کمک حال دانشجویان باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار