رئیس بنیاد مستضعفان ؛
رئیس بنیاد مستضعفان گفت : ۱۰میلیون بطری آب معدنی، ۲.۵ میلیون بطری شیر و چند میلیون بطری آبمیوه ساخت کارخانه‌های بنیاد مستضعفان در موکب‌ها و انبارها دپو شده است و در صورت نیاز امکان تحویل و توزیع در سایر موکب‌ها نیز وجود دارد.
کد خبر: ۷۸۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 08 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ پرویز فتاح در بازدید از موکب محبان امیرالمومنین(ع) سه‌راهی کارزان  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این موکب‌ها سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام و همچنین میان وعده و آب معدنی به زائران ارائه می‌شود.

وی یادآور شد:در این موکب روزانه ۹ هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام پخت شده و بین زائران اربعین توزیع می شود. این موکب همچنین دارای نمازخانه و استراحتگاه، ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و چهار دوش حمام است.

فتاح بیان داشت : ۱۰ میلیون بطری آب معدنی، ۲.۵ میلیون بطری شیر و چند میلیون بطری آبمیوه ساخت کارخانه‌های بنیاد مستضعفان در موکب‌ها و انبارها دپو شده است و در صورت نیاز امکان تحویل و توزیع در سایر موکب‌ها نیز وجود دارد.

وی افزود : زیرساخت‌های موکب‌ها به گونه‌ای است که در برابر باد و باران و تغییرات جوی مقاومت داشته باشد و در صورت بارندگی، ارائه خدمات به زائران ادامه داشته باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان یادآور شد : در موکب‌ قصرشیرین بخاطر شرایط خاص و تعطیل شدن تردد زائران از ساعت ۱۷ عصر، امکانات اقامت شبانه و در مرزهای مهران و شلمچه نیز امکان اقامت کوتاه مدت برای زائران فراهم است.

وی تاکید کرد: تمامی کارکنان این موکب‌ها به صورت داوطلبانه و هماهنگ با ستاد اربعین سه استان ایلام، خوزستان و کرمانشاه در خدمت زائران اربعین هستند و فعالیت موکب‌ها به صورت شبانه روزی تا پنج روز بعد از اربعین و اتمام بازگشت زائران ادامه دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: موکب‌های این بنیاد در سه مرز مهران، شلمچه و خسروی دارای شرایط مختلفی هستند بطوریکه در مرز مهران از محیط شهری دور است اما در ۲ مرز دیگر در داخل شهر و نزدیک به مرزها برپا شده است و لازم است برای دائمی شدن آنها این شرایط در نظر گرفته شود.

فتاح تاکید کرد: دائمی شدن این موکب‌ها نیازمند هماهنگی با مسئولان محلی، پلیس راه و ستاد عتبات عالیات است.

مجتمع گاوداری ۱۲۰۰ راسی ایوان باید به مردم استان واگذار شود

 

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین در بازدید از مجتمع گاوداری 1200 راسی  بنیاد واقع در شهرستان ایوان نیز گفت: در تلاش هستیم تا دست بنیاد را از تصدی گری ها کوتاه کنیم و اداره این مجتمع ۱۲۰۰ راسی نیز باید به مردم استان واگذار شود.

وی بیان داشت: باید طوری برنامه ریزی شود که مردم این استان از گاوها، گوشت و شیر این مجتمع منتفع شوند.

فتاح با اشاره به اینکه شرایط باید طوری فراهم شود که مردم این استان گاوهای مازاد و قابل فروش این مجتمع را به راحتی خریداری کنند افزود: چرا باید سالانه 200راس گاو مزاد  و شیر تولیده شده در  این مجمتع از استان ایلام خارج شوند ؟! و گاوی که   از خارج استان وارد این مجمع شده است دوباره از استان خارج  می شوند .عملا  وجود این گاوداری چه سودی برای این استان دارد.

وی گفت: در صورتی که با فروش سالانه ۲۰۰ راس گاو از این مجتمع، می توان دامپروری خُرد را در سطح این استان رونق بخشید و به اقتصاد خانواده ها کمک کرد.

 

پرویز فتاح افزود:می طلبد مردم استان و کارخانجات مرتبط نیز با خرید محصولات این مجتمع از جمله شیر، گوشت و خرید گوساله این گاوداری را در مسیر توسعه کمک کنند.

وی  با بیان اینکه اگر استاندار ایلام زمینه و شرایط را در استان فراهم کند، این مجتمع 1200راسی به خود ایلامی ها واگذار و مقدمات احداث صفر تا صد  مجتمعی با ظرفیت  3هزار راس از سوی بنیاد  در استان انجام  شود .

فتاح تاکید کرد: خدمت به مردم استان ایلام و ایجاد اشتغال پایدار در این استان را وظیفه خود می دانم و از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد.

شیان ذکر است ؛ با توجه به اینکه عمده تولیدات این مجتمع از استان خارج و در استان های همجوار مورد استفاده قرارا می گیرد ، در این نشست مقرر شد که نشستی با حضور استاندار ایلام مدیر مجتمع گاوداری یک‌هزار200 راسی، کارخانجات شیر ایلام و شباب، فرماندار ایوان و دیگر مسئولان در خصوص ایجاد زمینه توسعه و بازار خرید محصولات این مجتمع بحث و گفت و گو شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار