نمایشگاه
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی گفت:احیا ستاد سنگ کشور برای توسعه صنعت سنگ و ارزآوری برای کشور الزامی است.
کد خبر: ۷۸۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 08 October 2019

بهرام شکوری درمراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران درمحلات - نیمور،تولید سنگ دنیا را ۱۴۰ میلیون تن اعلام کردوافزود: سهم کشورهایی مانند چین، هند، ایران و برزیل در این تولید ۷۰ درصد است.
وی سهم تجارت سنگ در دنیا در سال ۲۰۱۷ را بیش از ۲۷ میلیارد دلار اعلام کردوگفت: سهم ایتالیا از این میزان ۱۳.۵ درصد، ترکیه ۱۲.۱ درصد، هند ۱۰.۸ درصد، برزیل ۷ درصد و ایران ۱.۱ درصد است که باوجود سهم پایین ایران از تجارت سنگ دنیا، میزان ذخایر سنگ ایران ۳.۴ میلیارد تن است که با این میزان می‌توانیم ۲۰ درصد سهم تجارت سنگ را به خود اختصاص دهیم که اشتغال و ارزآوری را بدنبال دارد.
وی با بیان اینکه میزان ضایعات استخراج سنگ از معادن کاهش زیادی داشته است گفت: انچه که امروزبیش از گذشته مد نظر قرار دارد تولید منهای ضایعات است بنابراین باید ضایعات را به صفر رساند.
شکوری با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌ها از ضایعات سنگ در پیکرتراشی و تولید برخی محصولات استفاده می‌کنند افزود: بیش از ۹۰ درصد از ۱۵ میلیون تن سنگ‌ تولیدی سالیانه در ایران، در داخل کشور فرآوری می شود ودرنهایت نزدیک ۱۰ درصد آن به صورت سنگ کوپ یا فراوری شده صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه ایران در تولید سنگ کوپ سهم اندکی دارد یادآورشد : هند دومین تولیدکننده سنگ دنیاست و ۳۰ درصد سنگ خود را به صورت کوپ و ۳۰ درصد را فرآوری شده صادر می کند.
وی با بیان اینکه ایتالیا با داشتن ذخایر سنگی خوب ۲۲ درصد تولید خود را به صورت سنگ کوپ و ۶۰ درصد را فرآوری شده صادر می کند اظهارداشت: عملکرد خوب این کشورها در حوزه صادرات نشان می دهد باید بررسی‌هایی توسط کارشناسان انجام شود تا با رفع مشکلات، میزان صادرات در ایران افزایش یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار