مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ارائه خدمات به زائران در مبادی ورودی استان از سوی پایگاه‌های این جمعیت خبر داد.
کد خبر: ۷۸۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 07 October 2019

دکتر علی خدادادی در نشست خبری که در خصوص اقدامات هلال احمر در اربعین حسینی برگزار شد، اظهار کرد: تلاش ما جهت فراهم شدن شرایط برای ارائه خدمات بهتر به زائرین اربعین حسینی است که در این راستا دوره‌های آمادگی جسمانی برای نیروهای داوطلب و امدادگران هلال احمر خوزستان و همچنین دوره آموزشی تجمعات انبوه برای روسا و امدادگران برگزار شده است تا آمادگی لازم برای هرگونه اتفاق احتمالی را داشته باشند.

وی افزود: نگاه ما به اربعین حسینی به عنوان یک حرکت بین‌المللی به گونه‌ای است که فرصت ارائه خدمت به زائران فراهم شود و همچنین سرمایه اجتماعی جمعیت هلال احمر خوزستان افزایش یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: همانگونه که مردم در سیلاب اخیر به جمعیت هلال احمر خوزستان کمک کردند، در آینده نیز باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم به ما اعتماد بیشتری داشته باشند.

خدادادی بیان کرد: حرکت اربعین حسینی به عنوان یک دانشگاه با سرفصل‌های آموزشی مختلف برای جوانان است که باید از این فرصت نهایت بهره‌ را ببریم. امیدوارم در آینده بتوانیم با سازماندهی نیروهای جوان از حرکت عظیم جوانان در ارائه خدمات بهره‌مند شویم.

وی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در دو بخش فعالیت می‌کند که یک بخش آن، فعالیت خارجی است و نیروها و پایگاه‌های لجستیک در کشور عراق برپا می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به برپایی 27 درمانگاه در عراق، ادامه داد: از 10 مهرماه تا 29 مهرماه در نجف 6 درمانگاه، در کربلا 7 درمانگاه، در مسیر نجف به کربلا 7 درمانگاه، در کاظمین 4 درمانگاه، در حله 4 درمانگاه و در سامرا یک درمانگاه فعالیت می‌کنند. همچنین در این مدت 42 دستگاه آمبولانس و تعدادی اتوبوس آمبولانس فعال هستند. یک هزار و 560 نیروی درمانی و امدادی نیز در این زمینه فعالیت خواهند کرد که 120 نفر از این تعداد از خوزستان هستند.

وی بیان کرد: همچنین 33 پست، پایگاه و قرارگاه در این مدت در بخش داخلی خدمات لازم را به زائران ارائه می‌دهند. از مسیر خرمشهر تا شلمچه شش پایگاه، در مسیر چذابه 9 پایگاه، در عبدالخان شوش یک پست و در چذابه و شلمچه دو قرارگاه مستقر هستند و نیروهای واکنش سریع در این نقاط برای حوادث احتمالی آمادگی لازم را دارند.

خدادادی عنوان کرد: امسال نیز حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان با 17 پایگاه راهنمای زائرین، در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین حسینی خدمات لازم را ارائه می‌دهند. در کنار این خدمات این پایگاه‌ها، ایستگاه‌های سلامت جهت انجام تست قند و فشار خون زائرین اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در مبادی ورودی خوزستان پایگاه‌های جمعیت هلال احمر آمادگی لازم را برای ارائه خدمات دارند و بیش از 266 نفر از نیروهای هلال احمر در مبادی ورودی اندیمشک، دهدز، هندیجان و بهبهان خدمات لازم به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهند. در راه‌ماندگان نیز می‌توانند در این پایگاه‌ها اسکان یابند تا مشکل آنها مرتفع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: این پایگاه‌ها به کلیه تجهیزات از جمله خودروهای نجات، خودروی ارتباطات جهت ارتباط زنده و مستقیم با نجف و کربلا و مسیرها، خودروهای امدادی، موتورلانس و دو فروند بالگرد مجهز هستند و از دو مسیر خروجی شلمچه و چذابه پشتیبانی می‌کنند و آمادگی لازم جهت ارائه خدمات در زمان بروز حوادث احتمالی را دارند.

وی بیان کرد: همچنین آمادگی برپایی دو اردوگاه اضطراری با ظرفیت‌های مورد نیاز در زمان حوادث احتمالی وجود دارد تا جهت اسکان و ارائه خدمات به زائران مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار